gaan voor een tweede en dat duurt maar...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben een voorjaar 2007-mama en wij hebben voor de zomervakantie besloten te gaan voor een tweede kindje. We zijn nu in ronde 6  beland (maandag ongi geworden) en het wil nog niet echt lukken. Ik was bij onze dochter gelijk de eerste keer na de stoppen met de pil zwanger. Daar voel ik me nu echt gezegend mee!
Zijn er meer meiden van wie de tweede niet zo goed lukt?

groetjes, Emmy

Hoi,
Je bent zeker niet de enige. Gemiddleld duurt het inderdaad langer dan een paar maanden en als je de eerste keer snel bent, wil dat voor de tweede keer nog geen garantie geven dat het weer snel gaat. Bij de eerste moesten we 9 rondes geduld hebben, bij de tweede 14 (hij is van februari 2007) en nu willen we graag een derde. Dat bedachten we in mei en tot onze grote vreugde waren we in de derde ronde al zwanger. Helaas bleek op de echo het hartje niet te kloppen en heb ik uiteindelijk een curettage gehad. Nu is het dus november en ik ben net weer, voor de tweede keer sinds de curettage,  ongesteld geworden. Moet dus ook geduld hebben.... Lastig he? Zodra je weet dat je graag wilt, is elke maand er een te veel. Succes in ieder geval.

Hallo,

Ook wij zijn in het bezit van een geweldige zoon en hebben besloten om voor n broertje of zusje te gaan. Onze 1ste is van maart 2007 en dat heeft 2 jaar geduurt voordat we eindelijk zwanger waren ( na 1ste x miskraam ) Ik ben in maart 2008 gestopt met de pil en ik was 22 juli laaste x ongi. Helaas monde dit 10 weken later uit in een miskraam, maar wij waren voor ons doen wel snel zwanger dan bij de 1ste vergeleken. Toen was ik er heel erg mee bezig en nu dus helemaal niet.
Ik ben 2 weken terug weer voor de 1ste x ongi geweest sinds de miskraam en hopen dat het geluk aan onze zijde is in 2009.                            Maaaar wachten duurt lang.

Groetjes Ilona

Nou meiden jullie zijn niet de enige hoor! Wij hebben een zoontje van feb 2007 en wij zijn in november 2007 gestopt met voorbehoedsmiddelen. Alleen zijn we nu nog niet zwanger en ik loop nu bij de gyneacoloog. Ik had ook echt niet  gedacht dat het bij de tweede zo lang zou duren. Bij de eerste was het namelijk na 4 rondes raak. Ik heb sinds mijn bevalling een heel onregelmatige cyclus en als het goed is krijg ik daar nu medicijnen voor, maar eerst nog wat onderzoekjes. Ik hoop dat het snel raak is bij jullie.

Groetjes Noomie

Onze dochter is van april 2007 en afgelopen juli was ik weer zwanger, maar had na 9 weken en 4 dagen een miskraam. Nu gaan we vol goede moed verder. Het gaat dus niet bij iedereen vanzelf...

Nog een heel ander vraagje:  Hoe vaak doen jullie het nu? Wij doen het om de dag en hopen dat dit effect heeft aan het eind van de maand...hihi Ben gewoon benieuwd!

Hoi!

Onze puberpeuter wordt in februari 2 jaar en wij willen ook erg graag een tweede. Ik heb alleen afgelopen weekend een miskraam gehad. Had niet gedacht dat ik daar zo kapot van zou zijn en dat je er lichamelijk zoveel klachten van hebt (herkenbaar voor degene die ook een mk hebben gehad?)... en als je dan leest dat sommige meiden dat meerdere keren meemaken... naja we houden de moed erin.

Lfs Fleur79

Hoi dames,

Bij onze eerste was het na 18 rondes pas raak. Er is bij mij een vermoeden van endometriose, maar ik wil de medische molen niet in. Na de geboorte van onze eerste uk (februari 2007)  dus niet meer aan voorbehoedsmiddelen  begonnen. Als er ooit een tweede mag komen, dan ben ik heel gelukkig, maar zonder een tweede zijn we ook een heel gezellig gezinnetje.
Goh, als ik dat zo opschrijf klinkt het heel luchtig, maar de tranen staan in mijn ogen. Iedere maand doet het pijn als ik weer ongesteld word. Maar ik moet er rekening mee houden dat er wellicht nooit een tweede komt. In rondes geteld (borstvoedingsperiode niet meegerekend) zijn we alweer met ronde 16 bezig. Afwachten maar weer.

Groetjes, mama van Marit

Hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties. Een miskraam lijkt me echt verschrikkelijk en ik heb inderdaad ook gehoord dat de lichamelijke gevolgen nogal kunnen tegenvallen. Gelukkig heb ik dat nooit gehad. Morgen heb ik mijn NOD en ben benieuwd of ik dan ongi word. Ik voelde een paar dagen geleden al wel krampjes, dus denk dat ik wel ongesteld ga worden. Maar je weet het toch niet. Ik ben er de afgelopen maand in ieder geval veel minder mee bezig geweest en dat voelde wel goed. Nu maar afwachten, nu ben ik er toch wel weer meer mee bezig. Maar het word nu ook een beetje spannend...

Terug
Bovenaan