gaan ze echt ineens zoveel minder eten????

A

Anoniem

Guest

Hallo

Even een vraagje Merel is inmiddels 1 jaar. En was altijd een lekkere eter.Stond er weleens versteld van wat er allemaal probleemloos inging.
Maar nu zomaar ineens van de een op de andere dag eet ze een stuk minder.
Ze krijgt bv iedere ochtend een bordje pap gemaakt van 165cc melk.
Ging 9 van de 10 keer schoon op. Tegenwoordig is het een paar happen en dan hoeft ze niet meer.
Handen voor der mond kaken op elkaar en wegkijken.
Denk je ach zal ze vanmiddag wel goed eten nou niet dus he Paar stukjes brood en met veel pijn en moeite 50cc melk.
Heb van de week zelfs zitten ploeteren om er danoontje in te krijgen. Nou normaal is dat hap slik weg.
Ze eet denk ik nu minimaal de helft minder dan laten we zeggen 14 dagen terug.
Ik weet dat ze rond dat ze 1 jaar worden minder gaan eten maar scheelt dat echt zoveel.

OOk maak ik me een beetje zorgen schijnt dat een kind toch wel 300 cc melk nodig heeft per dag.
Zal blij zijn als ze vnadaag de 150 haalt.

Herkenbaar voor iemand???

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Marissa wordt zaterdag pas 1 dus ze is nog niet zo ver. Maar ik heb een soort mini cursus over eten gehad van het consultatiebureau en daar vertelden ze dat ze inderdaad opeens zo weinig gaan eten. Hun lijf heeft het gewoon niet meer nodig. Misschien kun je voor de melk wel wat vaker aanbieden en dan wat minder zodat ze toch haar melk binnen krijgt want dat moest inderdaad wel eigenlijk 300 cc zijn. Maar ze hebben uitgelegd dat je je echt niet druk moet maken als ze opeens weinig eten. En al helemaal niet gaan dwingen want dan wordt het hun middel tegen jou. Het is zeker even moeilijk omdat je gewoon gewend bent dat er gegeten wordt maar je hoeft je echt geen zorgen te maken.

groetjes Linda

Ik ben het volledig met Linda (kezfan) eens. Mijn dochter is 16 maanden en eet ook een stuk minder. Ik maak me er geen zorgen om. Als ze honger heeft merk ik het vanzelf. Eten moet leuk blijven op deze leeftijd! Het kan trouwens wel zo zijn dat ze een tandje of een kies krijgt. Dan eet mijn dochter ook altijd een stuk minder en heeft ze rode wangen.
Maar ik merk hier duidelijk een verschil met het eerste jaar. Ook wel logisch want in het eerste jaar groeien ze ZOVEEL!! En in het tweede jaar eens stuk minder.

Succes!

Hoi Karin,
mijn dochter is nu 14 maanden en ik merk ook dat ze een stuk minder eet dan voorheen.
Ik probeer niet teveel tussendoortjes te geven zodat ze in ieder geval wel lekker avond eten eet en dat gaat nu de laatste dagen ook goed.
En over die 300cc melk. Mijn dochter krijgt nog bv maar eigenlijk alleen voor het slapen gaan en een enkele keer 's middags. Gewone melk of opvolgmelk lust ze niet en pap eet ze ook niet. Ik geef haar wel yoghurt en kwark.
Maar wat mijn voorgangers al zeggen maak je geen zorgen ze groeien een stuk minder dan in het 1e jaar dus eten ze ook een stuk minder.
Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan