Gaat borstvoeding dit keer wel lukken?

<p>Hallo allemaal,</p><p>De borstvoeding is bij mij tot 2x toe niet gelukt, bij mijn andere kids. </p><p>Mijn tepel wilde niet, ook niet met behulp van een tepel hoedje, het deed enorm zeer, en de echte stuwing was na een week nog niet geweest. </p><p>Nu was ik toen 18 jaar, en 20 kilo lichter dan nu met hele kleine borsten. </p><p>Inmiddels ben ik bijna 30, stukje voller, en daardoor zijn mijn borsten ook verandert en veel groter geworden (beetje gênant dit haha)</p><p>Nou ben ik zelf in de veronderstelling dat dit keer de borstvoeding bij baby nummer drie straks helemaal gaat lukken, dit omdat me borsten groter zijn, me tepels beter stijf worden, en ik het gevoel heb omdat ik ook een stuk ouder ben dat het nu helemaal een succes gaat worden.</p><p> </p><p>Wat vinden jullie? Is dit de roze (in ons geval blauwe) wolk waar ik op zit....of zou dit wel eens zo kunnen zijn.</p><p> </p><p>Graag jullie meningen en ervaringen. </p><p> </p><p>Groetjes een moeder die heel graag een keer borstvoeding geeft. </p>
 
Natuurlijk gaat het je lukken! Realiseer je dat borstvoeding geven hard werken is. Maar als de wil er is, dan ben je al een heel eind! Mijn tip: doe een cursus tijdens je zwangerschap bij een lactactiekundige en mocht borstvoeding niet lukken bel haar dan voor een (thuis)consult. Weet ook dat iedere moeder moeite heeft met borstvoeding. Het is “natuurlijk”, maar gaat gewoon niet vanzelf. Het is heel hard werken (voor jullie beiden). Hier ook: niet goed aanhappen, tepelhoedje, te weinig zuigkracht, stuwing, borstontsteking(en). Natuurlijk zijn er momenten dat het heel zwaar is. Maar.. na 4,5 maand geef ik nog elke dag (zonder tepelhoedje ;-)) met heel veel plezier mijn zoontje borstvoeding. 
Go for it!! Het gaat je lukken!!
 
De eerste paar weken doen je tepels enorm zeer, ik heb 3 kids gevoedt en bij mijn laatste, ze is nu bijna 11 weken alweer, hebben de pijnlijke tepels wel 6 weken geduurd. In deze periode natuurlijk ook veel stuwing steeds. Ik was bijna gestopt hierdoor want inclusief de krampjes ed vond ik het best zwaar.
Heb vanaf 4 weken elke dag Bepanthen gesmeerd en daardoor werd het veel beter en na 6 weken was de pijn opeens weg. 
Als de wil er is, dan gaat het je vast lukken! Fijne zwangerschap! 
 
Terug
Bovenaan