gaat borstvoeding wel goed? baby wil hele tijd drinken

<p>ik loop vast bij het borstvoeden van ons zoontje van nu 11 dagen oud.</p><p>eerste paar dagen in het ziekenhuis gevoed op verzoek, ging met wat tips van hen prima. eenmaal thuis met de kraamzorg viel hij teveel terug in gewicht (richting die 10% grens). toen begonnen met kolven om de productie meer op gang te brengen. hij kreeg toen een aantal dagen elke 3 uur beide borsten + 40 cc gekolfde melk. hier kwam hij heel goed van aan. daarna gestopt met kolven en elke voeding 1 borst aangeboden zodat hij bij die vettere achtermelk komt. dat ging ook goed, hij was tevreden en kwam nog steeds goed aan. </p><p>maar nu de kraamzorg een paar dagen weg is, maak ik me toch zorgen. hij vraagt constant om voeding, ben rustig 1.5 uur met hem bezig, ook in de nacht. overdag krijg k hem nauwelijks weggelegd, hij wil constant bij me zijn en 9 vd 10 keer ook daadwerkelijk drinken, maar valt vervolgens snel in slaap.</p><p>ook had hij een aantal dagen hele goede vieze spuitluiers, maar die heeft hij nu ook niet echt meer.. zijn wel vies maar niet meer zo vol.</p><p>wie heeft tips voor deze onzekere nieuwe mama??? morgen is het weeguurtje bij het CB. als het droog weer is wil ik hem  daar even laten wegen.</p>
 
Kan het zijn dat hij een regeldag heeft? Dan willen ze ook veel/vaak drinken. Morgen gaan wegen bij CB en als hij niet genoeg aangekomen is daar even verder afstemmen.
 

Heel herkenbaar! Rond die dagen had ons meisje dat ook heel erg. Heel veel willen drinken en bij je willen zijn. Zo brengt je kleine op een natuurlijke manier ook je productie weer beter op gang. Het is even pittig maar het wordt daarna vaak weer beter en je productie is weer goed op peil. 
 
Heel veel willen drinken is op deze leeftijd heel normaal. Het maagje is nog piepklein dus ze drinken vaak kleine beetjes.
Ik lees wel dat het aanleggen moeilijk gaat, klopt dat? Heb je ook pijnlijke tepels of kloofjes? Als dat zo is kan het zijn dat jullie nog wat hulp nodig hebben bij het aanleggen. Daarvoor kun je een lactatiekundige vragen. Op deze site kun je er eentje bij jou in de buurt zoeken.
Ook als hij morgen niet voldoende is aangekomen zou ik een lactatiekundige inschakelen.
 
Zeer waarschijnlijk een regeldag of dagen. Je zal zien dat het na een aantal dagen weer beter gaat en hij minder vaak komt. Hij gaat dit ook in de avonden doen (clusteren) en dan zit je dus de hele avond met baby aan de borst. 
Met borstvoeding kan het voorkomen dat hij meerdere dagen (tot wel 12 dagen) niet poept en dan ineens wel weer. Bij twijfel altijd de huisarts bellen. 
Gewoon aan toegeven als hij wil drinken bij je. Zorg ervoor dat je lekker zit, eten en drinken erbij en iets wat je ondertussen kunt doen zoals tv kijken, spelletjes spelen op tablet of telefoon. Dan gaat de tijd ook wat sneller voor jou. 
 
 
bedankt voor de bemoedigende woorden! pff ik vind het soms maar spannend zo als nieuwe mama! toch het lastige van borstvoeding, dat je niet ziet wat ze binnen krijgen. maar hij zit bijna 200 gram boven geboortegewicht, dus stress om niks eigenlijk! 
dat van die regeldagen had k iets over gelezen inderdaad, fijn dat jullie het bevestigen!
 
Terug
Bovenaan