Gaat de bevalling beginnen??

<p> Hoi Dames,</p><p>Even voor de mama's die al eens bevallen zijn..</p><p>Ik ben vandaag 37+4 zwanger van een meisje. Met 34 weken begon ze al een beetje in te dalen en bij elke controle ligt ze steeds dieper. Ik heb ook 2,5 week menstruatie achtige kramp gehad. Sinds 2 dagen niet meer alleen af en toe nog zo'n felle steek in mijn vagina. Sinds een halve week heb ik dat 3x moet poepen per dag. En het gaat ook nog eens niet helemaal vanzelf. Bij wie van jullie was de vele keren na het toilet voor ontlasting een voorteken van de bevalling??</p>

Ik vrees dat het niet te voorspellen is! Ik had ook al langer steken in vagina en vaak ontlasting (ook dunner), maar duurde nog 3 weken. Kortom geduldig afwachten...... succes!

Die steken in de vagina had ik ook, ook weken voor de bevalling.
het zogenoemde legen van het lichaam heb ikniet gehad/niet bewust opgemerkt.
s avond nog frikandel speciaal gegeten die echt goed gesmaakt had en twee uur later braken uit het niets de vliezen. Geen weeen. Na 24 uur naar ziekenhuis, nog steeds geen weeen. Afspraak om in te leiden gemaakt en bij thuiskomst..... begonnen toch vanzelf de weeen. Na enkele uren thuis naar het ziekenhuis, ruggenprik en na 12 uur kwam na een uur persen onze mini ter wereld.

Hallo, 
Die stekende pijn in je vagina kan van het indalen zijn.. dat je zo vaak ontlasting hebt komt waarschijnlijk omdat alles in je lijf vecht om een plekje (je blaas, darmen,baarmoeder, je meisje.. alles wil graag ruimte en drukt dus op elkaar).. 
Ik zou wel even tegen de VK zeggen dat je stekende pijn in je vagina hebt, zij weten of dat dat van het indalen is of misschien blaasontsteking (die voelt/is  anders in je zwangerschap en komt vaker in het eerste en/of laatste trimester voor)
Ons dochtertje was met 32 weken gaan indalen en vanaf 34 weken kon ze ook geen kant meer op (de VK kan uitwendig het hoofdje een beetje wiebelen maar ze was dus al zover ingedaald dat dat niet meer ging).. ons dochtertje is uiteindelijk met 41+1 geboren... 
Ik weet niet of dat altijd zo is maar ik heb weeenopwekkers gehad waardoor ik heel snel van 3 naar 10 cm ontsluiting ging (bleef 6 uur lang op 3cm steken dus vandaar dat ik opwekkers kreeg) en omdat ze al zover ingedaald was heb ik maar 7 min. Persweeen gehad voor ze eruit was.. (waarschijnlijk is ze tijdens de weeen nog veel dieper gezakt waardoor het hoofdje al halverwege was)
Ik denk dat je geduld moet hebben.. echte voortekenen voor het begin van  een bevalling zijn er niet echt.. voor verloskundigen is het zelfs nog lastig te bepalen.. 
Succes!

Terug
Bovenaan