Gaat een .............echt zoveel sneller en makkelijker?

Over een paar weken zal ik bevallen van ons tweede kindje. Zoals sommigen weten was mijn eerste bevalling verschrikkelijk. IK ZOU HET NOOIT WEER DOEN!! maar.........
ik hou van kinderen en wil dat Isabelle opgroeit met een broertje of een zusje...

Nou zeggen heel veel mensen: "Ach een tweede bevalling gaat zoveel makkelijker, de weg is al gemaakt".

En dan denk ik: Ja, je kan me nog meer wijsmaken!

Maar nu het dichterbij komt ben ik toch wel benieuwd naar jullie ervaringen. Gaat het echt veel makkelijker en sneller? Mijn bevalling duurde 24 uur met vacuum.

Groetjes Babybelle

Hoi hoi,

Ja bij mij ging het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker. De bevalling van Feline duurde 11 uur ( weeenstorm, 2 uur en 15 min. geperst. Vaccuum, ingeknipt en ingescheurd, veel bloedverlies, bloedtransfusie) Ze was 4240 gram en 52 cm (groot hoofd).
En van Gijs duurde het 14 uur, wel langer dus, maar oh wat een heerlijke bevalling. geen weeenstorm, maar een kwartiertje geperst en alleen klein beetje ingescheurd.
Hij was 3875 gram en geen groot hoofd, dus daar zat ook wel wat verschil in natuurlijk.

Ik maakte me nu helemaal niet druk, omdat ik dacht, het kan nooit veel erger. En het was dus veel minder!

groetjes Maris

Haai,

Spannend dat je weer bijna gaat bevallen!!

Ik vond de bevalling van Veerle erg meevallen, toen ik zwanger was van de tweeling zag ik ondanks de makkelijke bevalling bij Veerle er toch weer tegenop. Helaas lag de tweeling in een stuit (gestrekte benen naar beneden) en lag de kleinste met groeiachterstand vooraan, dus geen twijfel mogelijk het moest en zou een keizersnede worden volgens de Gyneacoloog. Nou de keizersnede is me onwijs tegenvallen, kwam misschien ook wel omdat het een spoedkeizersnede is geworden omdat ik het hellp syndroom had en na die tijd nog een ontsteking in de buik, maar ik zeg nu nog steeds dit was eens maar nooit weer (nu komt er ook geen volgend kindje meer hoor!!). Ik zou zeggen, maak je er geen zorgen om, het valt waarschijnlijk 100% mee, maar dat is vanuit mijn kant makkelijk gezegd, je moet het natuurlijk nog wel even doen, hi hi.

Heel veel sterkte met de laatste loodjes en ik hoop voor je dat het mee gaat vallen!!

Groeten, Floor

Hoi Hoi,

Onze oudste is in 12 uur tijd gebroren en de 2e in 6 uur tijd. Toch is sneller niet altijd beter zo is bij ons gebleken. Het hoofdje van de de 2e wilde niet goed gaan liggen waardoor het persen moeizaam ging. Ik heb de 2e bevalling vervelender ervaren dan de 1e ondanks dat ik daar veel langer over gedaan heb.

Maar wat ik bij  de 2e wel ervaarde is dat je alles weet van de 1e, dat uiteindelijk het goed komt. Ik hield onze oudste dochter in mijn hoofd waardoor ik het vol hield.
Ik zie ondanks dat de 2e niet makkelijk ging niet op tegen een evt. 3e want wat je ervoor terug krijgt is wel pijn waard.

Succes

Hey Babybelle,

Vanmiddag kan ik het je live vertellen, hihi, maar nu ff zo: De bevalling van Patrick duurde 12 uur; waarbij uiteindelijk de weeen ophielden en ik via infuus wee-opwekkers kreeg en uiteindelijk, omdat de persweeen echt uitbleven, is ie met de vaccuum geboren. Op zich zag ik niet op tegen de bevalling van Ilona en heb het maar over me heen laten komen.
Bij Ilona is het echt ontzettend, super, mega snel gegaan! 's Morgens dacht ik dat het wat rommelde en om 11.00 uur leken de vliezen te zijn gebroken (bij patrick ging dat net zo; een scheurtje bovenin de vliezen zodat je niet ineens een plons water verliest, maar gewoon wat druppels). Al met al (lang verhaal) heb ik zelf tussendemiddag patrick nog in bed gelegd, op mijn gemak alles bij elkaar gepakt (stond wel klaar maar wel op verschillende plekken, haha) en om 15.30 gingen we richting verloskamers..... Om 18.18 is Ilona al geboren! We hadden niet veel later in het zkh moeten zijn!

x

ja, bij mij was de tweede ook makkelijker. Maar de eerste was ook makkelijk.....

Bij de oudste duurde het van af het breken van de vliezen, waarbij ik dan gelijk de weeen kreeg, van 06.00 tot het moment dat hij is geboren om 11.15 uur en bij Eline braken om 00.30 de vliezen en om 04.15 is ze geboren....

Hoi,
Hier ook positief in de opbouw..  elke bevalling ging beter..haha

Eerste keer, van de cliezen die braken tot de geboorte 12 uur. Wel in het ZH met vaccuumpomp..

Tweede keer van de eerste weeen tot de geboorte [ vliezen werden later gebroken door de vk..]  ook 12 uur. Dit was lekker thuis!

Derde bevalling van de gebroken vliezen tot de eerste weeen duurde al een paar uur, maar toen voelde ik niks..Weeen kwamen veel later pas..
En toen de weeen begonnen tegen 17 uur...is ze om 19.48 geboren! Ook thuis!
Dus no problem!

Voor mij dus super, elke keer ging beter,,
Gr Rina

Hallo,

Ik moest wel lachen om je berichtje, want ik dacht prs hetzelfde als jij ;-)

Maar bij mij is het ook waar... Met Dylano ben ik alles bij elkaar 48uur bezig geweest (vanaf 1e wee tot geboorte). Daar ging alles ook niet zoals het moest zijn. Met spoed naar het ZH omdat hij int vruchtwater had gepoept, ontstluiting die niet wou vorderen, en een k*twijf als VK.

En met Sylvan heeft het alles bij elkaar 12uur geduurd. Maar dat was goed te behagen als ik eerlijk  moet zijn. De weeen kwamen rustig achter elkaar, en waren helemaal niet zo heftig als met Dylano. Volgens de VK omdat ze de weeen met Dylano hebben opgewekt.

Ik hoop dat je van de berichtjes een beetje een goed gevoel krijgt.
Succes met de laatste loodjes!

Liefs Deb.

Terug
Bovenaan