gaat het goed zo?!



Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu 7 mnd en eet het volgende...

Om   7.30   180ml en 6 schepjes
Om 11.00   fruithapje 150gr
Om 13.00 180ml en 6 schepjes (friso 2)
Om 16.00 groentehapje 150 gr
Om 19.00 180ml en 6 schepjes
Om 23.00 180ml en 6 schapjes en 3 el nutrix

En dan lekker slapen tot de volgende ochtend 7.15 uur


 
Nou is mijn vraag friso 2 is anders als opvolgmelk?
Mag hij al een boterham met iets....?
Hij groeit en slaapt goed....

Groetjes Meta de moeder van Robin


 
Hoi Meta,
Als je kindje hier goed op reageert en geen honger heeft dan lijkt mij dat het hartstikke goed gaat. Friso 2 is gewoon opvolgmelk en vanaf een jaar mogen ze gewone melk hebben maar dan moet je wel extra vitamine D geven geloof ik omdat die in gewone melk te weinig voorkomt of ze moeten een bepaalde hoeveelheid melk drinken. Je kindje zou nu al een boterham mogen hebben. Wij zijn daar nog maar pas mee begonenen. Onze dochter is nu ruim 8 maanden. In het begin begon ze er heel erg van te kokhalzen en nu gaat het goed. Ze mogen dan smeerkaas, appelstroop, pindakaas, eventueel hagelslag. Na de boterham krijgt ze dan nog een fles opvolgmelk +/- 150 cc.
Veel succes.
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 


Hoi Meta,

Mijn zoontje is nu 7,5 maand en hij  eet het volgende...

Om   7.00   bv
Om 10.00   fruithapje 2000gr
Om 12.00/12.30 boterham en 150ml en 5 schepjes (Nutrilon 2)
Om 15.00 sapje met koekje
Om 19.00 bv

En dan slaapt hij tot de volgende ochtend.
Hij drinkt alleen nu nog veel meer met dit warme weer.
Hij krijgt al heel lang geen avondfles meer. Heeft jouw zoontje dit dan nog steeds nodig??




Friso 2 is opvolgmelk.
Je kan al gaan proberen met een lichtbruine boterham met een beetje margarine en evt smeerkaas of niets.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
Tessa
 
Hey meta,

Wat mij opvalt is dat je je laaste fles nog om 23.00 uur geeft vind je dat niet een beetje laat?

Je zou ook die fles kunnen vervroegen... of wil je dan niet?
Mij kindje at met 14 weken al de laatste fles om 20.30.

Groetjes.
 
Hai Meta,

Mijn zoontje is nu 8 maanden maar die zit al vanaf 7 maanden op het volgende schema:

07:00 Fles 200 cc  opvolgmelk met  pap
10:00  Halfje fruithap
11:30 Fles 200 cc  opvolgmelk met pap
14:00  Andere helft fruithap
16:30 Groente en 100 cc yoghurt (als toetje)
19:00 Fles 240 cc opvolgmelk  

Wij hebben geen late voeding meer en hij slaapt gewoon tot de volgende ochtend. Zijn fles van 11:30  is inmiddels een boterham geworden met een beker opvolgmelk. Toen hij  7 maanden was, stikte hij  bijna als ik hem  brood gaf..... Groetjes Cato  
 
Moeder van Luke,

Het schema wat jullie hebben lijkt op dat van ons schema.
Maar wat ik mis is de groente. Of zijn jullie daar nog niet aan begonnen?
Zo ja hoe gaat dat bij jullie??

Want Bjorn is nu 6,5 maand maar vindt groente echt verschrikkelijk vies. We zijn hem  nu aan het foppen door fruit en groente op een lepel te geven (meer fruit dan groente). De laatste dagen zijn we wat slordig in het geven van groente omdat het toch niet zo lekker loopt. Hebben jullie nog ideeën of tips om die groente toch smakelijk te maken?   Trouwens   het zelf bereiden van groentehap heb ik even aan de wilgen gehangen omdat hij toch maar een paar happen naar binnen krijgt. Dus het zijn de potjes van Olvarit wat hij krijgt.

Ik lees jullie reactie(s) wel weer.

Groetjes
Helga (mams van Bjorn)
 

Hoi allemaal,

Thx voor de reactie's ....
Bij ons is het zo dat de laatste fles een soort van nodig is...
Me vriend komt me 'savonds halen van me werk (horeca).Dat vind Robin geweldig.... En als we dan thuis komen dan krijgt hij nog lekker fles.
Al is die laatste fles maar drie keer in de week....

Voor de rest zit ik alleen nog met een boterham en een kopje thee om 15.30
(ben naar het cb geweest) die vertelde mij dat de fles om 15.30 kan vervallen en dat een boterham met thee of water kan geven.Nou is het heel gezelli zo saampjes thee drinken maar krijg het idee dat hij daar niet genoeg aan heeft.Ik probeer dan wel een koekje maar dat word alleen maar een gezellig rotzooi.

Voor de rest was hij goed gegroeid en een lekker dikkertje aan het worden.
Vind het toch wel okay het cb een soort van bevestiging dat je het goed doet.

Groetjes Meta moeder van Robin.
 
Terug
Bovenaan