Gaat het mis?

Hoi Meiden,

Ten eerste wens ik jullie allemaal heel veel sterkte toe!

Ik had gisterenavond een bloedvlek in mijn onderbroek. Snel daarna werd het bruin en ik heb sinds vanmorgen niets meer gehad. De VK zegt dat ik me geen zorgen moet maken. Kan het zijn dat je eerst wel bloedverlies hebt, en dan weer niet? Ik heb gehoord dat als je een miskraam krijgt dat het dat in 1 keer gebeurd. Ik ben erg bang dat het misgaat. We hebben 2,5 jaar gedaan om zwanger te worden. Ik voel me verder goed en geen krampen. Kunnen jullie mij geruststellen?

Groetjes van Sandra B (9,5 wk)

Hoi Sandra,voor mij is alles ook nog nieuw.Mijn miskraam is als het goed is nu op gang aan het komen "denk ik" omdat ik bloed plas,dus een miskraam gebeurd niet altijd in 1 keer.In een folder die ik heb gekregen staat dat een miskraam begint met bloedverlies en dat de vrucht er na 1 week of later uitkomt.Het wil niet altijd zeggen dat je een miskraam krijgt als je tijdens je zwangerschap bloed verliest.Ik ben natuurlijk geen deskundige,want ik loop ook nog met zoveel vragen rond.Meid,ik zou zo graag je angst van je willen weg nemen,want ik weet wat je door maakt.Kun je geen echo krijgen ,als je vermeld aan je verloskundige dat je je erg veel zorgen maakt.Tijdens mijn zwangerschap had ik een paar druppels verloren,maar hoorde dat dit vaker voor kwam.Meid de natuur bepaald het en het is ontzettend onrechtvaardig dat we hulpeloos moeten zitten afwachten met wat er gaat komen.Hou je goed en laat even horen hoe het verdere verloop is.Liefs Kim

Hoi sandra
het is natuurlijk heel moeilijk om te voorspellen hoe het zal gaan want ik weet van mensen die ondanks een aantal bloedingen gewoon een normale zwangerschap hadden.
Ik denk dat alleen jouw gyn je uitsluitsel zou kunnen geven.
Ik mocht toen direct langskomen voor een echo.
Heel veel sterkte en blijf niet zo lang met vragen lopen maar trk gewoon aan de bel.

Liefs Jeanette

Hoi Sandra
We zitten in hetzelfde schuitje meid.
Ik ben ook bezig met een miskraam.
Ik verlies op dit moment donkerbruin slijm, wat langzaam maar zeker meer word.
Ook zit er al wat helderbloed tussen.
Ik heb al eerder een miskraam meegemaakt, en dat begon ook zo.
Na een week ging ik (bevallen)en dat ging gepaart met heel veel pijn in mijn buik (weeen).
Op een gegeven moment verloor ik heel veel stolsel en het vruchtzakje (dacht ik)
De pijn in mijn buik was eigenlijk ook meteen over.
Maar na een week kreeg ik weer heel veel krampen, en ik voelde wat in mijn broekje vallen.
Meteen was ik naar de wc gegaan, en daar vond ik dus het vruchtzakje met embro compleet met navelstrengetje.
Ik was toen 9 weken zwanger.
Met 7 weken begon het.
Nu maak ik het dus weer mee, dus ik weet wat me te wachten staat.
Sterkte meid (ook de anderen natuurlijk)
ps. even een tip: haal veel absorberende spullen in huis bv. incontinentiematje, want je gaat waarschijnlijk heel veel bloed en stolsels verliezen.
Haal ook groot maand(kraam)verband in huis.
Hartelijk groet en sterkte Bianca.

Hoi meiden!

Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties. Ik wens jullie ook veel sterkte toe. Ik heb na die woensdagavond geen bloedverlies meer gehad. Ik heb zelf het idee dat het wel goed zit, vooral ook omdat de VK mij gezegd had geen zorgen te maken. We zullen wel zien.

Groetjes van Sandra B

Terug
Bovenaan