gaat het nu al mis????????

Hoi allemaal,

Ben nu 5 weekjes zwanger.
Gister heel licht roze afscheiding.
Nadat ik een een "grote" beurd had op de wc bloed niet super veel.
Maar ik ben nu wel erg onzeker.
Is dit het begin van een miskraam?
Inmiddels geen bloed meer gezien alleen nog een beetje bruine afscheiding.
Maar ik had al weken last van mijn bekken en dat is nu ook veel minder.
Ik was zoooooooo happy.
En nu kan ik alleen maar afwachten.
Sorry voor mijn vieze verhaal maar herkent iemand dit?

Liefs onzeker pupke

Oh lieve Pupke, wat een schrik!
Ik hoop voor je dat het onschuldig is... Ik heb wel eens gelezen dat je iets kan bloeden na een 'grote boodschap' op het toilet omdat je baarmoedermond heel erg goed doorbloed is. Zo lang het niet helderrood is en je geen krampen hebt hoeft het niks te betekenen. Maar ik kan me je ongerustheid heel erg goed voorstellen!
Wanneer moet je voor het eerst naar de vk/gynaecoloog voor een echo?

Liefs Elin

ohh pupke, ik duim voor je dat alles gewoon goed is
mag je niet eerder bij de gyn/verloskundige komen voor een echo??
meid ik wens je heel veel sterkte/succes/geluk alles wat je kan bedenken.
ik duim voor je en denk aan je
het MOET goedkomen je hebt het zo verdient

liefs moekje

Hoi Pupke,

Ik kan me voorstellen dat het je bezig houdt, ik zou hetzelfde hebben. Mijn vk vertelde hetzelfde als Elin. Hij vertelde ook dat er geen reden voor zorgen was wanneer je geen (heftig)bloedverlies en buikpijn hebt. Een drupje bloed hoeft nog niets te betekennen.

Mijn duimpjes draaien ook op vol toeren voor jou!!!

Liefs Lientje

Wat schrikken meid...maar idd zonder buikkrampen en meer bloedverlies hoeft het niks te betekenen...het enige wat ik je aanraden kan als je niet tot januari kan wachten is bellen en vragen of ze een inwendige echo doen, ze kunnen dan wel kijken of het vruchtzakje in orde is...

Meid ik duim voor je dat het niks ernstigs is!!!

En ff op je andere onderwerp, ik voel me goed, misselijkheid en vermoeidheid is over, ben nu 15wk+2dgn maar merk het wel in mijn rug, bij Nova had ik vanaf 16wk zwangerschapsischias en bekkenpijn...hopen dat het niet weer zo erg word, Nova wil nog graag vaak even opgetild worden.
Af en toe ben ik duizelig maar heb het er allemaal voor over, 28dec weer controle en 30dec een uitgebreide echo (net als 20weken) dus vind het wel weer heel erg spannend...

Liefs en knuffels randy

Hoi Pupke,

Mijn vk zei tegen mij als je borsten gespannen zijn zit het wel goed, daarnaast moet je natuurlijk geen buikkrampen krijgen.
Ik heb deze zomer een mk gehad, en ben nog steeds best gespannen of het allemaal wel goed gaat, zeker omdat ik niets voel verder, ben nauwelijks misselijk, wel heel vermoeid en mijn borsten zijn verschrikkelijk gevoelig. Ik kan onder de douche de straal niet er op laten vallen, dat doet al zeer. Ik ben nu 8w5d en heb pas 8jan 1e echo, het blijft enorm spannend.
Ik hoop dat je borsten gevoelig zijn want dat zou dan kunnen betekenen dat het goed is. oja en vaak plassen, daar heb ik al weken last van.

Ik duim voor jullie allemaal dat het gauw mag lukken en jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap zullen hebben.

Liefs,

Nanda

Hallo,
Wat een nare ervaring idd. Er hoeft geen reden tot paniek te zijn, alhoewel ik wel begrijp dat je bang bent..

Rond week 5 kan het innesteling zijn of een goed doorbloedde baarmoedermond. Zolang er geen krampen zijn, is er over het algemeen niets aan de hand. Ik ken ook zwangeren die de hele zangerschap licht bloedverlies hadden. Heeft ook te maken met zwaar tillen, stress etc.

Vraag bij je vk om een vroege echo. Vanaf 7 weken kan je eventuele hartactie zien!

Heel veel succes!
Marjoleine
17w3d

Terug
Bovenaan