gaat iedereen na de bevalling op controle bij gyn.?

ik ben nu 3 weken en 5 dagen geleden bevallen, en lees/hoor veel over
na controle bij de gynacoloog..
ik liep voorheen niet bij de gyn. maar moet ik alsnog op controle?
om te kijken hoe het met mijn baarmoeder ofzo gaat?
ik heb er zelf niks van gehoord, niet van mijn verloskundige, of dokter..
moet ik het dan zelf aanvragen?

groetjes trotse moeder van Tiango
 
en ook de nacontrole bij de VK is niet verplicht.
als je vindt dat je het niet lekker 'zit' is het wel een goed idee.
ik vond zelf dat ze al genoeg in mijn kruis hadden gekeken, en dat het wel weer okidoki was al ging ik niet.
 
Hoi,

De nacontrole stelde niets voor. Ze keek nog even naar mijn dochter en vroeg hoe alles nu ging. En hoe we het ervaren hebben.
Ze controleerde niets van hechtingen of baarmoeder en hoefde ook niet in mijn kruis te kijken.

Groetjes
 
oke, bedankt voor de reactie's...
ik heb trouwens ook niks van een nacontrole ofzo gehad voor
de verloskundige... had ook geen hechtingen ofzo...
maar goed..
vroeg het me gewoon af..

ieder geval thnx..

groetjes Kim en Tiango
 
hallo,
als je naar de gyn moet had je al meteen bericht gehad toen je naar huis ging van het zh.
nu ga je gewoon naar de vk. dit steld idd niet veel voor maar ik had een hele leuke en die wilde ook graag mijn kindje zien (ben nl in het zh bevallen)

groetjes martine
(demi is 10.6 weken)
 
Mijn verloskundige meldde wel na de bevalling dat ik op nacontrole kon komen met 6 weken als ik dat zelf ook wilde.
Zij vonden het zelf wel erg leuk om de baby te zien en ze konden dan bijv. ook controleren of de buikspieren weer op de goede plek zaten (handig als je buikspieroefeningen wil gaan doen). Ik ben wel van plan te gaan (maar hoeft nog even niet want dochter is pas 2 weken oud).
 
Ik kreeg van verloskundige op kraambed wel uitleg dat ik na 6 weken op nacontrole "moest" komen. Ik moest hiervoor sowieso naar de gynaecoloog vanwege totaalruptuur, en mocht, als ik wilde, ook naar de verloskundige.
Ik vond het zelf wel leuk om de verloskundige nog een keer te zien (en dochter te showen), dus ben bij allebei op nacontrole geweest.
Gelukkig kon ik ze zelf beter aangeven waar het bij mn hechtingen volgens mij nog niet helemaal goed was dan dat ze zo zelf hadden  opgemerkt (tis dat ik het zei)  en bleek dat ook zo te zijn, maar wel vanzelf goed te komen.... ;-)
 
Terug
Bovenaan