Gaat spugen over??

Hallo dames,

Ik gooi het maar eens in de groep. Mijn mannetje geeft regelmatig mondjes voeding terug (nou ja, soms vind ik het wel meer dan een mondje...) en vandaag is het weer helemaal raak... We zitten allebei helemaal onder  en we gaan dus maar (weer!) omkleden...
Nu vroeg ik me af, hoe vaak spugen jullie kleintjes eigenlijk? Het echte spugen (zo'n megagolf die een halve meter verderop pas neerkomt) doet Christian gelukkig nauwelijks, maar die grote mondjes die dan plots uit zijn mond lopen is een dagelijks terugkerend ritueel. Helaas heb ik ook daar nog geen patroon in kunnen ontdekken... Soms meteen na de voeding, soms 2 uur later, zittend, liggend, maakt niet uit! Gemiddeld doet hij dit 6-10 keer per dag. (is dat veel of weinig?? heb geen idee!) Ik maak me er verder geen zorgen om, hij groeit goed (denk ik), is vrolijk en tevreden, maar ik vind het wel een beetje lastig. Overal liggen spuugdoekjes voor het geval dat... Ik zie het niet altijd op tijd en dan blijft er veel vocht en viezigheid in zijn nekplooitjes staan en komen we maar niet van de smetplekjes af, hoe goed ik ook mijn best doe. Zou hij er overheen groeien?

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6 weken)
(ben even ander shirt aan het aantrekken, ha, ha!)

Volgens mij is dit helemaal normaal. Floor geeft ook van die flinke monden terug! Lekker stinken op de kleren, en we verschonen al zo vaak....
Ik denk dat ze ook zeker 5 tot 6 x per dag spuugt. Is inderdaad niet echt overgeven, maar komt direct na het voeden, meestal gepaard met een flinke boer!
Kan geen kwaad hoor.
groetjes van Ruth

Haha,hier nog zo eentje! En dan vaak net als we weg moeten,beetje krap in de tijd en hoppa alles weer onder. Laatst was ik op het cb en tilde hem op en daar ging het weer recht in mij decoletè,ik voelde het zo over mijn buik naar beneden lopen gatver!!!
Ik heb ook overal spuugdoekjes,ik gebruik ook al johannesbroodpitmeel in de flesjes (om de voeding wat te verdikken) maar dan nog spuugt hij veel,en iid maakt niet uit hoelang na de voeding. Die golven van zo`n halve meter heeft hij gelukkig niet zo vaak meer.
Succes en houd de dwijl maar binnen handbereik!!
Groetjes Mikkie.

Mijn oudste deed het ook zo erg. Ik gebruikte hydrofiele luiers ivm spugdoekjes want daar ging het toch altijd naast.
Hij was zo'n maand of vijf toen het ineens over was. Opeen realiseerde ik me dat we onszelf nog geen drie keer hadden omgekleed die dag, heerlijk!

Judith

Hihihihi, ik heb ook zo'n spugertje! Bij ons helpt het johannesbroodpitmeel wel heel goed. Van de hele dag door een druipend mondje zijn we nu terug tot zo'n 2x per dag een mondje terug. Maar het lijkt me dat het wel overgaat. Kan mijn tienernichtjes er nl nooit op betrappen, haha!

Groetjes,

Eveline

die van ons kan er ook wat van. Ik laat hem iets korter drinken omdat ik het idee heb dat hij meer spuugt als hij heel vol zit, en hij kan het hebben want het is een dikzakje ;-)! En natuurlijk broodpitmeel, baby rechtop houden etc.

om je vraag te bantwoordne: het schijnt over te gaan. het klepje dat de maag afsluit en ervoor zorgt dat het eten binnen blijft, werkt in het begin nog niet zo heel goed. Dat komt mettertijd goed.

groetjes,
Janneke

Ook hier is het na iedere voeding wel minimaal een keer raak! Soms een keertje niet, maar ik heb er ook nog geen patroon in kunnen ontdekken. Ik neem toch aan dat het wel over gaat! (Ik hoop niet dat ze het als volwassene nog doet na iedere kop koffie.) Ik kan ongeveer iedere dag het boxkleed wel wassen. Nu leg ik uit voorzorg maar een luier onder haar hoofd. (Ook een leuk speeltje, trouwens!!!!)

Hoi hoi,

Hier ook een spugertje.. Senne geeft na elke voeding een beetje terug en heel af en toe iets meer dan het zogenaamde 'mondje'. Ik heb bij de drogist een middeltje van VSM (dus homeoathisch, toch?) gezien dat helpt bij baby's die mondjes (borst)voeding teruggeven. Ik heb t zelf nog niet geprobeerd, maar heeft iemand van jullie er soms ervaring mee?

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan