Gaat ze nog ooit kruipen

A

Anoniem

Guest
Tyche heeft een tijdje 'achteruit geschoven' op haar buik dus ik dacht dat het kruipen wel al bijna zou beginnen. Niet dus. Nu zit ze vooral te spelen en liggen wil ze ECHT niet. In haar bedje draait ze wel om enzo maar echt kruipen, nee hoor. Nu zeiden ze op het bureau dat ik haar toch regelmatig neer moest leggen. Heb ik net gedaan en madame ligt nog steeds zo als ik haar heb neergelegd. Ze gaat gewoon niet kruipen.
Regelmatig staat ze wel als ze zich aan ons of aan de tafel/bed/box vast kan houden. Zelf staan doet ze nog niet.
Ze is nu 10 maanden... Zou ze nog ooit gaan kruipen of gaat ze meteen lopen of is ze gewoon langzaam??

Groetjes Kirsten

Julian tijgerde eerst alleen maar, maar toen we hem in het gras hadden neergelegd ging hij wel opeens kruipen (tja, ik zou ook niet graag met mijn mond door het gras heen gaan...) Nu kruipt hij ook gewoon in huis. Sommige kindjes slaan het tijgeren en kruipen inderdaad over, lopen gaat immers ook sneller!
Hou gewoon de ontwikkeling van de andere aspecten ook goed in de gaten (brabbelen, eten en drinken, fijne motoriek,  etc) als daar wel vooruitgang in zit zou ik me nog niet echt  zorgen maken.

Groetjes,
Ellen

Pfff meid wat een herkenning!
Ik vraag het me idd ook wel eens af.
Aan de hand kan Stef lopen als de beste, maar alleen doet ie gewoon niks!
Hij kruipt niet, hij zit alleen maar. Hij speelt wel heel lief hoor, maar het is toch een beetje frustrerend aan het worden nu. Ik weet ook gewoon niet goed meer wat ik met hem moet doen.... Dus je bent iig niet de enige!

Liefs Annet

hoi hoi

nou hier ook iemand die het ws alemaal wel best vind.. alhoewel ze soms ook gefrustreerd raakt asl ze niet naar een speeltje kan komen..

zitten vind ze geweldig en dat houdt ze ook heel lang vol...
op haar buik naaar achteren glijden en om haar as draaien , doet ze al een tijdje...
soms doet ze haar beentjes onder haar billen en komt ze in kruippositie, maar echt kruipen en dan vooruit... nee dat gebuerd nog niet..

vraag me af of het gaat gebeuren..

tevens kan ze zich nog niet zelf ergens aan vast houden, ze heeft dan net van die gummybenen en als we haar onder haar oksles vasthouden schopt ze wat met haar benen heen en weer , maar echt lopen, kan ik het nog niet noemen..

voor de rest kan ze heel goed alleen spelen en hele verhalen houdt ze dan..
haar fijne motoriek is heel goed...
dus ws is ze er nog niet aan toe.. als ik haar laat zitten dan heeft ze het gewoon naar dr zin..

we wachten gewoon af

wie weet wanneer het echt afwijkend wordt dat ze nog niet kruipen/tijgeren/staan opterkken/lopen.. vanaf welke leeftijd.

liefs tobi

Hoi,

dat zijn van die dingen die kunnen ook zo maar in één keer veranderen. Tijn kan al sinds hij 6 maanden is goed zitten. Hij wilde vanaf dat moment ook eigenlijk niet meer liggen. Zo half mei kon hij gecontroleerd gaan liggen maar verder kwam hij niet. Hij schoof achteruit op zijn buik en werd dan heel boos omdat hij niet vooruit kwam. Toen begin juni trok hij zich voor het eerst aan de box op, maar dat bleef bij een paar keer. Datzelfde weekend ging hij uitzichzelf van liggen gaan zitten, eerst nog heel onhandig en na 2 dagen had hij de smaak te pakken en had hij door dat hij zich op deze manier ook kon verplaatsen. Vorige week maandagavond schreef ik alvast in het schriftje voor de oppas en toen schreef ik ook op dat ik dacht dat hij nog steeds niet kon kruipen en dat ik dacht dat hij dat ook nooit zo doen. De volgende ochtend komen we beneden en zet ik hem op de grond in de kamer. Ik ga in de keuken een boterhammetje voor hem smeren, hoor ik wat gerommel. Ik besteed er niet zoveel aandacht aan en wanneer ik de kamer in wil lopen struikel ik bijna over Tijn. Die keek me zo trots aan van kijk eens wat ik bereikt heb.....
Sindsdien heeft hij de smaak te pakken en komt hij de hele kamer (en tuin) rond.
Nu is Tijn nog geen 9 maanden, maar het kan dus echt zo maar als je het niet verwacht gebeuren.
Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Hoi,
Mijn zoontje wordt 22 juni 11 maanden. Hij kruipt sinds een week, voorheen schoof hij maar wat. Maar echt goed kwam hij niet vooruit. Nu was ik vorige week woensdag op het cb en de verpleegkundige vraagt of Skip al kruipt. NEEE, daar is ie nog helemaal niet mee bezig, zeg ik..... Ze legt hem op zijn buik en meneer kruipt zo weg whahhaa.
Mijn zoontje heeft in 1 week leren zitten vanuit liggen, tijgeren, kruipen en optrekken. Ik heb ook een tijd gedacht dat hij wat lui was en het allemaal niet zo nodig vond..... maar zie nu. Ik ken trouwens ook een meisje wat niet wilde kruipen, ze hebben toen 1 x fysiotherapie gehad (ze was al wel bijna anderhalf hoor) en toen kroop ze..... 1 dag, daarna liep ze hahaha.... en ze heeft nooit meer gekropen.
Ik zou me echt niet teveel zorgen maken, ieder kind volgt een andere volgorde en tijdslijn.
Groetjes, Noor mv Skip

annique kruipt ook nog niet
ja alleen schuift ze achteruit
komt vanzelf wel joh
ineens kunnen ze het gaan ontdekken
zo ging annique nog heel lang niet van zitten naar liggen, en eergisteren deed ze het ineens
ze viel wel op de neus , maar probeerde wel steeds weer
ik zou je geen zorgen maken
en het c.b moet je je oko niet zoveel van aantrekken hoor
liefs sandra

Terug
Bovenaan