Gaatje in het hart

Hallo, er is, 1 dag na haar geboorte, een gaatje tussen de 2 hartkamers van mijn dochtertje van bijna 4 maanden geconstateerd.
Ze moet bijna zeker geopereerd worden.
Wie heeft hier ervaring mee???
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes van Corine
 
Ik hoop dat ik je met dit een beetje hoop kan geven. Toen ik zelf nog op de basischool zat is er en zusje ven een vriendinnetje ook geboren met een gaatje in haar hart. Dit is inmiddels al zo'n 20 jaar geleden. Het meisje heeft alles goed doorstaan en is nog steeds zo gezond als een vis.En dat voor die tijd. Dan kunnen ze er nu alleen maar op vooruit zijn gegaan met de medische ontwikkeling. Veel sterkte!!!!!!
 
Hoi Corine,
ik ben 32 jaar en bij mij is na de geboorte ook een gaatje in het hart geconstateerd. Tussen de 2 boesems. Erg schrikken natuurlijk voor mijn ouders. Ze hielden me altijd goed in de gaten en ik moest vaak naar de cardioloog (in het begin elke maand, daarna om de paar maanden en later elk jaar). Ik ben overigens nooit geopereeerd aan mijn hart. Dat was niet nodig. Ik moet zeggen dat ik zelf nooit last van dat gaatje in mijn hart heb gehad. Ik kon gewoon mee doen met alle andere kinderen in de klas en ook met sporten. Ik had ook nooit pijn. Het enige was dat iedereen om me heen erg voorzichtig met me deed. Als klein kind kon ik daar wel heel handig gebruik van maken en deed me zieliger voor dan ik daadwerkelijk was...haha.
Ik schrijf je even mijn verhaal om je te laten weten dat het heel goed mogelijk is om een normaal leven te leiden, met een hartafwijking. Ze houden je dochter gewoon goed in de gaten en inderdaad in deze tijd is de medische ontwikkeling erg ver. Heel veel sterkte met je dochter. Het wordt vast een blakend en vrolijk meisje.
Groetjes, Kim
PS: ik heb zelf ook een dochtertje, die 25 oktober 2003 geboren is. Ik hoop dat jij net zo geniet van jouw dochtertje, als ik van de mijne.
 
Nou Kim, het doet me deugd dit te horen, je bent toch wel een beetje angstig, omdat h et het hart betreft.
Maar ik ben blij dat jij er zo goed als geen last van hebt gehad.
Ik hoop ook dat het goed blijft.
Ze moet 8 april weer terugkomen voor controle, dus.........
Groetjes van Corine
 
hai Corine,

Wat een schrik, het gaat toch om je kind.
zelf ben ik ook met een gaatje tussen de boezems geboren, en toen ik 5 was ben ik er aan geopereerd.ik heb er nooit last van gehad.
Ook mijn zoontje is met deze afwijking geboren en is vorig jaar geopereerd..
met 4 dagen was hij weer uit het ziekenhuis, omdat hij het zo goed deed,
nu gaan we 1 x in het jaar naar het ziekenhuis voor controle.

hopelijk heb je wat aan mijn verhaal(tje)wil je meer weten laat dan weer een bericht achter ik zal het blijven lezen.

succes met alles!!!!!
 
Terug
Bovenaan