Galkoliek of zwangerschapsvergiftiging?

<p>Iemand ervaring met aanvallen van enorme pijn in bovenbuik, benauwd gevoel, band gevoel ook tot tussen schouderbladen. Daarnaast misselijk en soms braken. Nu 35 weken zwanger. Kan passen bij galsteenaanval, maar had deze klachten bij 1e ook en nooit stenen kunnen aantonen. Bij 2e aanval wel eiwit in urine toen, maar paar uur later bevallen. Iemand ervaring hiermee? En dat het toch bijv zwangerschapsvergiftiging bleek? Heb al gebeld naar ziekenhuis maar die zeiden: als je denkt dat het galstenen zijn mag je afwachten. Als je denkt aan zwangerschapsvergiftiging dan mag je komen. Maar voortaan liever overdag bellen ipv op vrijdagavond. Stom antwoord vond ik dat dus! Gezien pijn nu weer weg, wacht ik nog maar even af. Maar erg benieuwd of iemand zelfde heeft gehad??</p>

Geen tips of ervaring. Maar wat een achterlijk antwoord van het ziekenhuis! Heel slecht! Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon naar het ziekenhuis. Ongeacht dag of tijdstip!!

Geen tips of ervaring. Maar wat een achterlijk antwoord van het ziekenhuis! Heel slecht! Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon naar het ziekenhuis. Ongeacht dag of tijdstip!!

Galsteenkolieken heb je ook bewegingsdrang, zoals trappelen met je benen. Verder is de pijn echt ondragelijk, echt dat je niet weet waar je het zoeken wordt. Maar sowieso zou ik t na laten kijken, zeker omdat je eerder al eens eiwitten in urine hebt gehad. Je kunt beter zwangerschapsvergiftiging laten uitsluiten dan blijven lopen hiermee, ik zou geen risico nemen! 

Ik zou ook even naar het ziekenhuis gaan. Qua galstenen ondragelijke koliekpijne in de streek die je noemt n, bewegingsvrijheid, zweten en vaak braken, later onkleurde onlasting, vet en kooldraatrijke voeding niet goed verdragen, donkere kleur urine. Bij zeangerschapsvergiftiging hoge bloeddruk, hoofdpijn, pijn in de streek die je noemt, sterretjes/lichtflitsen zien, duizeligheid, vocht vasthouden (druk met je duim op je onderbeen en als hij blijft staan hou je vocht vast). 
Bij twijfel bellen! En belachelijk antwoord, ze zijn een 24 uursbedrijf. Zint het hem/haar niet, jammer voor hem had hij maar een ander vak moeten kiezen ;)
succes, duim dat het niets ernstigs is! 

Bij 1e zwanerschap had ik echt bewegingsdrang en ondragelijke pijn. Na bevalling toen ook nog 5 aanvallen gehad, maar nooit galstenen gevonden en na maand was alles weg. Nu niet zo’n heftige pijn dat ik moet bewegen en niet meer weet waar ik het moet zoeken, maar gevoel alsof er enorm tegen aan zit en dus vanavond wel hevige buikpijn en braken. Nu voel ik me weer ok. Geen sterretjes, geen hoofdpijn, wel nachtelijk tintelingen in vingers. Vandaar mijn twijfel wat het is. Maar als t nog een keer gebeurd ga ik inderdaad gewoon naar ziekenhuis...

Terug
Bovenaan