Galzuren en zouten, cholestase

Hoi allemaal.

Ik ben inmiddels 34w zwanger, op 26w werd er ontdekt dat mijn galzuren te hoog stonden en stelden ze zwangerschapscholestase vast :( dit na bloedonderzoek omdat ik over mijn hele lichaam vol stond met zware uitslag :/

Sindsdien ben ik aan de medicatie (Ursofalk) 5x per dag en moet ik wekelijks naar het ziekenhuis voor bloedname. De resultaten variëren enorm. De ene keer zijn ze goed, dan weer een stuk minder,...

Nu moeten we vrijdag naar de gynaecoloog en gaan ze het verdere verloop/de gevolgen hiervan met ons bespreken. Maar ik ben dus enorm zenuwachtig voor die afspraak... zijn er hier nog dames die hier ervaring mee hebben?? Ik ben nl heel bang voor de gevolgen aangezien ik op internet vanalles lees van inleiden tot gevaar voor baby en moeder,... :(
 
Hoi hoi,

Ik heb bij beide zwangerschappen cholestase gehad. Bij mijn oudste vastgesteld met 36w en ingeleid met 37w. Geen idee meer hoelang ik al jeuk had. Ik had geen uitslag.. enkel jeuk op voeten en handen.
Bij mijn zoontje vanaf 26w ook. Vanaf toen 900mg urchagol (je schrijft het anders dacht ik) geslikt tot dag van inleiden met 38w.
Ik mocht bij hem zelf kiezen omdat de medicatie de galzurenzouten onder de 40 hield. Ik voelde me echt door mijn dochter niet gerust op het verder gaan dan 38weken.
In mijn ziekenhuis gaven ze gewoon heel erg aan dat het ook bij mij lag en hoe ik mij voelde. Hoe mijn jeuk was op dat moment en waar ik comfortabel bij was.
In de 3 jaar tussen dochter en zoon was er bij ons wel veel veranderd in protocol en dat vond ik lastig. Daarom ook die keus bij mij.

Ik zou het gesprek afwachten! In principe is de kans op de ernstige gevolgen heel erg klein!! Zo voelt het niet, dat weet ik maar het gaat zelden mis als ze weten van de galzurezouten.

Het komt echt goed :)
 
Dankje voor de reactie ;)
Ze hebben besloten voorlopig nog geen datum te prikken omdat sinds 2 weken de zuren wel weer aan het stijgen zijn ondanks de medicatie :/
Vrijdag krijg ik weer telefoon met de uitslag van deze week, als de zuren dan weer gestegen zijn gaan we met 38w inleiden, tenzij ze boven de 40 gaan dan met 37w.

Voor mij mag het gewoon zo snel mogelijk gebeuren, want ik wordt helemaal gek van de jeuk! Het is lang goed gegaan met de medicatie, dus echt helemaal geen jeuk meer gehad.
Nu sinds een week of 2 weer enorm veel jeuk, ik krab mijn hele benen en armen open. En ik heb al zoveel littekens ervan, wil er niet nog meer
Maar dus nog even 2 dagen afwachten :p
 
Terug
Bovenaan