gammel van zwangerschapsgym

Hoi allemaal,
Sinds 2 keer ben ik naar zwangerschapsgym geweest, ik ben nu 33 weken. En ik heb er echt problemen mee dat we daar 1,5 uur op een matje zitten. Afwisselnd van kleermakerszit naar achterover op m'n armen hangen, maar ik kom elke keer gebroken thuis en heb ook nog 2 dagen last van m'n ribben (kleine zit klem als ik in kleermakerszit zit) en m'n rug (van het achterover hangen).
We doen elke keer een paar oefeningetjes, maar het grootstse deel van de tijd is het geklets. Wel gezellig, maar ik ben er 2 dagen beroerd van.
Zit je overal op van die matjes en ben ik nou echt de enige bij wie dat niet gaat???
liefs Mikky
 
Hoi mikky,

Ik ken het probleem. Alleen ik zit op Yoga en daar moet je ook een matje of een slaapzak en een kussen meenemen. Nou ik heb echt een heel bed bij me. Ik kan echt niet op een harde grond gaan liggen met alleen een matje. Ik heb een hele dikke slaapzak en een campingmat van 5 cm dik en m'n kussen van m'n bed. Hi hi.

De buurt denkt ook altijd dat ik uit huis ben gezet als ik met heel m'n hebben en houden naar de Yoga ga op woensdagavond.

Ik heb dan wel het geluk dat ik gewoon tegen een muur aan kan leunen als we in kleermakerszit moeten zitten, maar het  zijn niet een van de makkelijkste houdingen op de yoga hoor.  en verder tja ik heb gewoon de standaard klachten.

Ik doe nu ook sinds twee weken zwangerschapszwemmen en daar knap je echt lekker van op joh, tenminste ik dan... Je hebt lekker je bewegingen die je normaal niet meer doe en je bent zo lekker gewichtloos. hmmmmm  Dit kan ik je wel aanraden hoor.

Nou succes ermee!
Groetjes,
Sabrina 32,1 wkn 1e kindje

 
hoi, hoi,

Ik heb ook 2x zwangerschapsgym gehad, wij beginnen op een stoel. Iedereen verteld dan even wat er veranderd is die week. Vorige keer hebben we staande oefeningen gedaan en die keer daar voor op een matje inderdaad.
Ik heb erg last van m'n ribben, de baby duwt er constant tegen aan. Ik lig op het moment meer dan dat ik zit, de ene dag gaat het beter dan de andere. Wel vervelend.
Ik zou bij zwangerschapsgym gewoon aan kaarten dat je dat niet kan de hele tijd op de grond, of je niet op een stoel mag zitten.

groetjes kirsten
31w5d
 

Hay,

ik ben inmiddels alweer bijna klaar met de gym, maar ook wij zitten op zo'n dun matje met een eigen kussen. Zelf ondervind ik er geen last van. Misschien helpt het om het matje met de rug tegen een muur aan te leggen, dat doen wij althans. En als je dan wilt kun je lekker met je rug tegen de muur aan leunen, dan belast je je rug ook niet zo en komen je ribben ook niet echt in de knel.
Nou, succes iedereen met de gym verder!

Greetz Cody
 
gewoon geen gym of yoga meer doen. Je kan ook zonder heel goed bevallen hoor!
Ik heb er niks aan gehad, heb m;n best gedaan maar vond het ook wat zweverig, en ook gym: al dat gedoe, ik vond het overdreven. Maar als je het leuk vind voor de contacten, dan moet je het doen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan