garnaaltjes

Hallo dames,

Ik maak me een beetje zorgen om het volgende:

Om de een of andere onverklaarbare reden had ik de laatste week ineens zin in kaneelthee. Vorige week heb ik toch iedere dag een kop of 2 op en toen las ik vrijdag dat kaneel niet mag omdat dat een hersenafwijking kan veroorzaken.

Donderdag was ik bij de gynacoloog en ik vroeg hem of ik rauwe garnaaltjes mag eten en hij zei van wel. Dat dat helemaal geen kwaad kon! Ik maak me toch zorgen en heb een paar hapjes gegeten maar durfde niet meer en voel me nu heel schuldig. Sinds gisteren heb ik een stekende pijn in mijn onderbuik (links) en ik maak me nu wel veel zorgen, ben heel bang dat het niet goed gaat.

Vinden jullie dat ik me voor niks zorgen maak of niet??

Groetjes Keesje, 11 + 1 dag
 
hoi hoi,

als je je erg zorgen maakt altijd even je vk bellen, maar ik denk dat het voornamelijk de groei van je baarmoeder is en/of psychisch..
ik ben nu 16w zwanger van mijn 2e en beide keren eet ik ook af en toe een boterham met smeerworst, eet ik haring en alles wat eigelijk niet mag....
Nou mijn eerste ik kerngezond en mankeerd niets...ik denk dat je echt geen schade oploopt als je eens zondigt, zolang je het maar niet aldoor eet.
Wat betreft die garnalen...waar koop je die? bij de visboer of uit eeen pakje?
meestal zijn ze gerookt en niet echt rauw althans dat lijkt me niet, want dan is het niet te eten...er is vast iets mee gedaan kijk maar eens goed op de verpakking...
Maar van 2 garnalen krijg je niets hoor!

nou hoop dat je je geen zorgen maakt verder..
groetjes san
 
Ik heb weer gehoord dat garnalen dus niet mogen, omdat het darmkanaal van die beestjes er nog inzitten, waar giftige stoffen in kunnen zitten.. Maar als jouw gyn zegt dat het wel kan??????????//

groetjes
Manky
 
Dag Keesje,

Als je je er niet goed bij voelt om dergelijke dingen te eten en te drinken, dan laat je het gewoon staan de volgende keer. De kans dat er iets met je kleintje gebeurt als je een keertje iets "verbodens"eet is echt heel klein, maar aanwezig.

Verder heb ik ook ergens gelezen dat het "geen kaneel-advies" weer achterhaald is. Het blijkt wel om een in principe giftige stof te gaan, maar je moet er wel zulke enorme hoeveelheden van eten/drinken om het schadelijk te laten zijn, dat je dat met de beste wil van de wereld niet gegeten en gedronken krijgt.
groejts
greet
 
Ik had de garnalen gekocht bij de visboer en de volgende dag klaargemaakt. Maar ik ga het niet meer eten de rest van mijn zwangerschap, want ik voel me er absoluut niet goed bij!! Ik hoop echt dat er nu niks fout gaat in de ontwikkeling van de baby, want dan zou ik me eeuwig schuldig voelen maar ik zal me er nu niet al te druk over moeten maken!

Groetjes en bedankt voor jullie reacties.
 
Terug
Bovenaan