garnalen e.d

Hallo,

Zijn we weer,haha.
Ik lees in mijn zwangerschapsboek dat je geen rauwe en half rauwe producten mag eten,mag je dan wel haring en garnalen hebben?

Groetjes Amanda

Hoi Amanda,

Van haring weet ik inmiddels dat je die gewoon mag eten. Neem dan geen haring uit de supermarkt uit zo'n folietje, die kunnen alsnog door de langere tijd dat ze daarin zitten de bewuste bacterien bevatten. Ik haal mijn haring bij een goede viszaak, heerlijk met uitjes erop.

Rauwe garnalen weet ik niet, daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven, maar je kan ze natuurlijk altijd (en zeker de gamba's) eventjes in een koekenpan opbakken. Ook erg lekker....

hoi,

zoute haring kun je gerust eten hoor, deze wordt heel kort bewaard zodat er geen bacterien bij kunnen komen..

gerookte vis kun je altijd eten, alleen geen gerookte zalm!

garnalen mag je ook gewoon eten..

heb een website gevonden over wat je wel en niet mag eten!

medicinfo.nl
ga dan naar: gezond leven en klik dan zwangerschap aan daarna bij voeding, welke voeding

Haring is hartstikke goed voor je als je zwanger bent. Zit veel zink in en daar heb je meer behoefte aan als je zwanger bent. Zouden we er daarom allemaal zo'n zin in hebben als we zwanger zijn?
Garnalen zijn altijd gekookt. Behalve gamba's maar die eet je toch normaal gesproken ook niet rauw? Die grill of bak je toch ook eerst, anders zijn ze niet te eten.
Nog een site waarop alles staat wat je wel en niet mag eten: www.voedingscentrum.nl

Groetjes
Wasabimammie!

hoi,

in mijn zwangerschapsboek (veilig zwanger) staat dat je geen schaal- en schelpdieren mag eten, daar vallen garnalen dus ook onder. Dat staat ook in een ander foldertje wat ik heb meegenomen bij de vk. Volgens mij is dat omdat de kans op voedselvergiftiging bij die producten vrij groot is. En je ook als je niet zwanger bent snel ziek ervan kunt worden. Maar goed, ik hoor veel verschillende meningen over wat wel en niet mag. Misschien kun je het het beste gewoon even aan je vk vragen.

groetjes Anna V.

Jeetje dat is echt voor het eerst dat ik dat hoor joh! Geen schaal en schelpdieren..... Ik heb toch al aardig wat mosselpannetjes, broodjes garnaal en paella's op deze zwangerschap.
Nou moet ik wel zeggen dat ik een stuk voorzichtiger ben met het eten ervan. Als ik op feestjes ben en er ligt een garnalentoastje de hele avond te sudderen op een bordje, dan zal ik het niet meer eten. En met mosselen ben ik heel alert met schoonmaken en die niet helemaal openstaan die eet ik niet. Gewoon omdat je toch niet ziek wil worden nu.

Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan