Garnalen en krab gegeten?

Oh dames ik wil dit even kwijt echt heel stom ook niemand weet dat ik zwanger bent ben 8 weken nu en laatst een mooie echo gehad maar nu dit ik heb het gegeten dacht even niet bij na dat ik het NIET mag? eten. Keek naar de zwangerhap en er stond echt een rode kruis ken wel huilen ? sorry moest het even kwijt

maak je geen zorgen.
van 1x gaat er niet meteen iets fout.
waren de garnalen rauw of gebakken ?
ik ben 27 weken van mn 2e en heb al veel gewokte garnalen gegeten. goed verhit en gebakken mag je die best eten.
en dan nog.. van 1x gaat t niet mis hoor.
nu weet je het voor de volgende keer

Hey maak je idd niet te druk, ik ben nu ruim 36 weken zwanger en tot ergens de 25ste week zwangerschap mocht ik überhaupt gewoon garnalen eten. Toen bedachten ze ineens dat dit herzien moest worden, ik geloof dat mijn ventje er niet minder door is geworden. Het komt wel goed, echt waar.

Ja de garnalen is nog maar sinds heel kort dat je die niet meer mag eten..
De krab mag wel.
Voor nu gewoon letten op rauw voer (rood vlees etc) en roofvis. Verder raden andere vis wel aan dus als je garnalen (gebakken) gegeten hebt dus geen man over boord hoor!

Mogen we geen garnalen meer eten? Waarom niet? Heeft iemand daar een artikel van? Ik ben nu 33 weken en eet wekelijks (goed maar kort verhitte) garnalen. Heerlijk!

Krab is mij ook onbekend dat we dat niet mogen eten maar dat zou dan wellicht in hetzelfde artikel moeten staan?

Maak je in ieder geval geen zorgen!

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/is-het-goed-om-vis-te-eten-tijdens-je-zwangerschap-.aspx

Is sinds kort hoor, van die garnalen.
In de app zwangerhap kun je alles trouwens direct vinden qua wat je wel of niet mag en waarom :)

Idd wat DikkertjeDap ook zegt, tot een aantal weken terug mocht je ze gewoon eten.
En 1 tip, het is natuurlijk aan jou, maar hou je niet te krampachtig vast aan wat je niet mag eten want dan mag je niks meer hebben. En vroeger aten ze alles.
Veel dingen zijn niet eens schadelijk voor je baby maar je KUNT er zelf ziek van worden.
Wel opletten bij rauw vlees/vis ed natuurlijk.

Oeps, ik dacht altijd dat ik wel gerookte vis mocht eten. Ben nu 27 weken zwanger en eet geregeld gerookte zalm en gerookte rivierkreeftjes. Ook makreel, paling en haring staan bijna wekelijks op mijn menu.. 
Ik weet toch echt zeker dat de verloskundige bij dr zwangerschap van m'n dochtertje 6,5 jaar geleden zei dat dat prima was.. toch maar niet meer doen nu..

Terug
Bovenaan