Garnalen en metworst

Hoi hoi

Ik heb een vraagje aan iedereen die mij antwoordt kan geven.
Mag je metworst eten in de zwangerschap?Bij mijn eerste
zwangerschap nam ik het wel gewoon ,maar nu ik weer zwanger
ben vertelde iemand mij dat je dit niet mag omdat het ook rauw
zou zijn.Had ik nog nooit over nagedacht maar ik twijfel nu wel.
En weet iemand misschien of je wel gewoon garnalen mag eten?
Alvast bedankt voor jullie reactie.Groetjes Anita

Hoi Anita,

Garnalen zijn in principe allemaal gekookt, als je van die pakjes in de supermarkt koopt bijvoorbeeld.Het staat ook op de ingredientenlijst of ze gekookt zijn.  

Ik had zelf ook deze garnalen en ze voor gebruik even grondig afgespoeld en ze opnieuw even gekookt, zodat ik het zekere voor het onzekere nam. Dan laten afkoelen, koud water erover en verwerken, lekkere garnalen cocktail, of garnalen met een beetje mayo en ei op brood..... smullen !!

Boerenmetworst mag je ook eten, omdat het allemaal bewerkte worst is en dus niet rauw. "Vleeswaren als rauwe ham, rookvlees, bacon en worstsoorten zijn bewerkt waardoor ze zonder problemen kunnen worden gegeten". (bron www.voedingscentrum.nl)

Ik ben sinds ik zwanger ben een beetje verslaafd geraakt aan salami en cervelaat, maar hou me in hoor, max. 1 boterham per dag hiermee.

Eet smakelijk !!
groetjes Marasje

Hoi

Ik wil even reageren op het vorige berichtje

Rauwe hammen en cervelaat en metworsten bestaan niet uit rauw vlees!
Deze mag je gerust eten tot je er bij neer valt.
parmahammen en serannoham zijn gedroogde hammen deze kun je beter beperkt tot niet eten,deze hebben negen maanden gerijpt voordat ze worden klaargemaakt voor de verkoop. hangend te drogen in de lucht alleen ingesmeerd met zout deze kan soms bacterieen bevatten
Rauwe hammen zijn niet rauw maar worden gepekeld en daarna gerookt .snijworsten en salami's zijn verduurzaamd ,ook niet rauw maar bewerkt en gedroogd.
rauwe hammen zoals ardennerham en coburgerham maar ook ham punt of
kempischeham zijn allemaal gerookt! dus gewoon te eten

Parmaham ,serannoham en gandaham gerijpt negen maanden drogen in de lucht beter niet tot beperkt.

Dit alles weet ik omdat ik heb geleerd voor de vleesdetailhandel en ben werkzaam al 7 jaar bij de keurslager

groetjes monique, mama van Isa ,bijna 6 maanden

hi Anita,
in ieder geval is worst wel heel vet, je kan beter kiezen voor mager beleg op brood of gewoon een boterham per dag met vleeswaren en de rest wat magerder. vers fruit ofzo, krijg je gelijk meer vitamine c binnen, goed voor de weerstand. in ieder geval, eet lekker, en smakelijk.

doei Miep36

hallo

Ik denk dat jij met metworst niet de boerenmetworst bedoelt maar de droge worst
(vooral bekend in groningen ivm kruidnagel)
Geen idee of je het mag eten. Hoor er namelijk verschillende reacties op. De vk
heeft mij het nooit verboden bij de eerste, dus nu bij de tweede geniet ik er weer volop van.
met worst is wel rauw, dus niet gekookt! Maar het wordt gedroogd, er zitten div kruiden in waaronder zout.

Kan je dus geen antwoord geven, maar wel een korte uitleg.
Misschien toch ff aan de vk vragen.

sorry voor de late reactie, zit normaal altijd op aug-2006 forum, kwam er net achter
dat hier ook veel geschreven werd.

gr diana

Terug
Bovenaan