gastouder opvang

Hoi, dachten we dat we alles hadden geregeld, belde gisteren onze gastouder dat ze alles eens had laten berekenen en ze toch maar weinig zouden verdienen per maand.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het bedrag dat we betaalde aan haar Netto was, maar is de Bruto.
In hun berekening zouden ze tussen de 1 a 2 euro per uur gaat verdienen.
Tja dat vonden ze toch wel heel weinig. Ze hebben al 4 kinderen en willen alleen ons kindje erbij.

Dus nu gaan ze nadenken of ze wel verder willen.
Whaa en ze was wel erg leuk.
Gelukkig hadden we een tweede die kon invallen bij ziekte en zij kan het nu gaan doen. Maar baal toch wel even.

x yvonne

Ik wil straks zelf als gastouder gaan werken maar zo weinig verdien je ook niet... ik kan rond de 800 euro verdienen door een paar dagen in de week op 3 kindjes te passen. Dat is evenveel als ik nu verdien pp basis van 20 uur in de week.. ik zou dus wel iets meer uren maken maar geen avonden en weekenden meer, veel meer regelmaat en ik doe wat ik leuk vind! daarnaast kan ik er dus altijd zijn voor ons eigen kindje.

Ik ben het dus en je verdiend echt wel meer dan 1 a 2 euro per uur hoor. Ik werk normaal gesproken ma t/m do met in totaal 5 kids en ik verdien daar gem zo'n €900,- per maand mee. Ik werk dan wel 34 uur per week. Ook moet ik dan nog wel de aangifte doen in het voorjaar en de belasting betalen (het is dus idd bruto), maar je krijgt veel terug en ik heb in die 2 jaar nog niks hoeven te betalen. Je moet officieel 33 % betalen, maar daar komen weer bonussen overheen. Ook word het verrekend met de andere bedragen wat je evt terugkrijgt. Ook is er een bonus omdat je thuis werkt. Een heel verhaal, maar ze hoeft dus echt geen 1 a 2 euro te verdienen.

Zelf ga ik na dit jaar waarschijnlijk mee stopppen. Dit omdat er een kindje weggaat die goed is voor de helft van mn salaris. Vind er maar zo eentje weer. Ook heb ik nu wel gehad met al die baby's haha. Deze kleine van ons is de laatste baby hier!

Hier nog wel een paar nadelen van gastouder zijn...
- je salaris varieert elke maand
- als je ziek bent krijg je niks
- als je vakantie neemt krijg je niks
- in de vakantie van de oppaskids verdien je ook bijna niks
- je huis is altijd vol extra troep en speelgoed
(valt eerst wel mee, word steeds meer haha)
- je hebt pas na 3 jaar recht op een hypotheek omdat je als zelfstandige word gezien.

Het voordeel vond ik dat ik alle dagen thuis ben bij onze dochter. Ook hoef ik zelf geen opvangkosten te betalen. Toch ga ik straks weer uit werken zodat ik een vast inkomen heb zodat we evt een huis kunnen kopen. Voor mij zijn dus meer nadelen nu dan voordelen om thuis te blijven.

Tis een heel verhaal geworden zo hihi!
Liefs ciomama

Voor mij zijn er nog heel veel voordelen. wij hebben al een huis gekocht en kunnen dit betalen van het salaris van mijn man. omdat hij vrij goed vedient krijgen we maar heel weinig kinderopvangtoeslag als ik zlef zou gaan werken. ik wil niet alleen maar thuis zitten met onze kleine en vind het heel erg leuk om met kinderen te werken. ik kan jouw beredenering heel goed bevrijpen!

Hmm dat is super balen zeg!! Het is zo lastig om iets/iemand te vinden waar je je gemakkelijk bij voelt. Het gaat wel om de opvang (en dus ook een stukje opvoeding) van je kindje!
Ik hoop dat je "inval" keus toch ook net zo goed aanvoelt als je eerste keus!
Groetjes.
Nelie

@immke..als je goed rond kunt komen van 1 salaris en dit is voor ebrij dan is het idd veel beter dan uit werken gaan. Helaas hebben we mijn salaris echt hard nodig. We redden het wel, maar we moeten zeker allebei werken. Ik moet wel zeggen dat deze periode thuis me zeer goed is bevallen hoor! Vooral in de zomer haha. Heerlijk de hele lange dag buiten met de kids in bad zalig!!!

Liefs ciomama

Hoi, gastouder zijn loont als je meerdere kinderen hebt. Maar als je maar 1 kindje hebt dan loont het dus niet erg. 900 euro bij 5 kinderen. Dus reken maar uit wat je krijgt bij 1 kindje.
Dus snap haar dilemma wel. We wachten het verder af.

yvonne

hoi mijn gastouder is 5 hele dagen open en is een thuiscreche
naast haar 2 kids van 9 en 11 heeft ze 6 kids waarvan 3 echt alle 5 dagen komen
zij verdient 3000,- bruto
omdat ze een thuiscreche is moet ze zelf belasting afdragen

Maar wij moeten wel doorbetalen bij ziekte of vakantie hoor, ik ga ervan huit dat het buro haar dan doorbetaald.

Doordat ik onregelmatig werk kan ik wel veel bij mijn kinderen zijn, ook al is dat lastiger met opvang.

Terug
Bovenaan