Gastouder ritme veranderend

<p>Normaal gesproken hadden wij een strak schema voor mijn zoontje van bijna 7 maanden. </p><p>6'30 fles, 9 uur fruit, 11'00 fles en een broodje, 15'00 fles, 17'00 groenten, 18'30 fles.</p><p>Tussendoor een snack. Nou ik was hier dolgelukkig mee. Nu heeft de gastouder dus roet in het eten gegooid en is hem gaan voeden om de 2 uur. Dit vertelde ze gisteren pas. De reden was onduidelijk.</p><p>Met dan nu als gevolg, mijn zoontje is vandaag nonstop aan het krijsen voor kleine beetjes drinken. Het js een giga rommeltje en het zit me best hoog want dit herken ik niet.</p><p>Hij wil niet meer slapen, kleine beetjes drinken, en nu ben ik dan toch nog aan rekken door te wandelen en auto te rijden.. </p><p>Vandaag kwam hij om 5 uur voor de eerste volle fles!</p><p>Advies? Hoe krijg ik ons ritme terug. En duurt dat lang? Je ziet gewoon dat mijn zoon helemaal uit zn doen is. </p>
 
Ik zou niet zo snel de schuld bij de gastouder neerleggen. Het kan ook gewoon vanuit je zoontje komen. 
Mijn oudste ging rond die tijd ook ‘moeilijk’ doen. Niet willen slapen, jengelen, krijsen enz. 
Je kan er maar het beste in meegaan, dat  is uiteindelijk voor jezelf en je zoontje het makkelijkste en kost minder energie dan alle pogingen in het oude ritme weer terug te krijgen. Er komt vanzelf een moment dat het weer beter gaat. Hier duurde dat wel ruim twee maanden, maar er kwam wel een fijn ritme voor in de plaats. 
 
Niet fijn dat de gastouder elke 2 uur (serieus?) is gaan voeden. Ik zou vragen of ze jouw ritme wil aanhouden, maar wees er ook niet te strikt in. Zelf werk ik op een kinderdagverblijf en het is onmogelijk om elk kind op zulke precieze tijden eten te geven. Brood wordt bv. 11.30-12.00 en niet om 11.00 zoals jij thuis doet. Zo zitten alle kindjes gezellig samen aan tafel en is de gastouder/juf niet steeds bezig om 1 kind te voeren en een kwartier later de volgende. Je ritme is prima, maar probeer het ook een beetje los te laten als hij een half uur eerder of later dan thuis zijn voeding krijgt. Zo gaat het gewoon want het moet wel haalbaar zijn voor de gastouder ivm de andere kindjes die ook aandacht vragen. 
En idd, misschien heeft je kindje net vandaag een vervelend dagje en wat meer nodig dan anders... hoeft niet persé door de gastouder te komen. Geef dan maar een keer een extra flesje, geeft toch niks? 
Misschien heeft je kindje bij de gastouder ook veel gehuild en vond ze jouw ritme die dag niet haalbaar en heeft ze hem eerder eten gegeven om hem tevreden te houden. Zelf ga ik ook geen kind 2 uur lang laten mopperen en huilen. Liever geef ik dan wat extra voeding zodat het kindje tevreden is. Dat is fijn voor het kindje en voor mij als juf :) 
 
Ik weet niet of je zijn gedrag aan de gastouder kan wijten. Waar je wel een punt hebt is dat ze niet zonder overleg afwijkt van jullie schema. Maar er vanuit gaande dat ze doet wat ze denkt dat t beste is zou ik gewoon een open gesprek ingaan 
 
Terug
Bovenaan