• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Gastouder vraagt meer uren in de schoolvakantie, die ik niet nodig ben.

Roetepetoet

New member
Hallo

Een vraagje, we hebben een gastouder voor BSO uren. 4 dagen in de week
Allemaal goed, ze heeft het er goed en ze word opgehaald van school.

Ik werk op een school als schoonmaakster. Na schooltijd van onze dochter.
We hebben dus geen opvang nodig in de schoolvakanties.

En op eventuele dagen die ze vrij heeft op margedagen hebben we ook alleen de bso uren nodig. Want ik ben gewoon thuis smorgens.

Nou verwacht ze elke keer dat ik mijn dochter op margedagen de hele dag breng (omdat de andere . Wel werkende ouder op die tijden dat ook doen..) en rekent ze dus ook hele dagen.
Nou hebben we dat wel al een paar keer gedaan omdat ik hiervoor nog nooit opvang heb hoeven regelen. En ik bij haar dus heb gevraagd hoe het allemaal zit.(Ze doet al jaren gastouderopvang) En het mij werd voorgeschoteld dat iedere gastouder dat tegenwoordig doet.. dus nou ja dan maar..

Nou hebben wij vernomen dat niet iedere gastouder dat doet. En we alleen als het in het contract staat de uren die we hebben afgenomen door moeten betalen.

Nou komt de zomervakantie aan. En zei ik dat we eigenlijk die weken voor de bouwvak geen opvang nodig zijn. En ik haar dus eigenlijk ook niet hele dagen wil brengen.
We zijn wel bereid de uren die ze normaal heeft gewoon te betalen.
Dit is echt geen discussie mogelijk.. ze wil ook in de zomervakantie hele dagen rekenen voor onze dochter. Weer omdat andere ouders dit ook doen..
En ze geeft telkens als argument dat ze die tijden/dagen wel vrijhoud.. prima maar daarom willen we die uren die we hebben ook wel gewoon betalen.
En als argument dat ze het er wel goed heeft. En wat het allemaal wel niet kost. Speeltoestellen. Die ook gekeurd moeten worden. Het speelgoed binnen en het eten en drinken.

Maar dat is toch haar eigen keuze dat ze dat allemaal zo duur maakt.. en dat weet je toch als je zoiets begint? Dat er onkosten moeten worden gemaakt en investeringen in eventueel speeltoestellen en speelgoed en eten en drinken? Zei kiest er voor om de kinderen vrij veel te geven kwa eten. En dat ze alles biologisch haalt.
Daar hoef ik toch niet hele dagen in de vakantie voor te betalen terwijl ik dat niet nodig ben... En dan ook nog zeggen dat ze dan geen inkomsten heeft van onze dochter terwijl we hebben aangegeven dat we de uren die we normaal hebben wel gewoon door willen betalen..

Dit was even mijn hart luchten,☺️ en ben erg benieuwd naar jullie reacties.
 
Alles valt of staat wat precies in het contract staat. Dat aspect is mij niet helemaal duidelijk. Omdat andere ouders wel de hele dag betalen vind ik een vreemd argument, maar het kan zijn dat die kinderen in de vakantie wel de gehele dag naar de gastouder gaan. Mijn kinderen gingen in de schoolvakanties ook de gehele dag naar opvang.
 
Bij onze bso, moeten voor de vakantie aparte pakketten worden afgesloten.
Ik zou echt nooit hele dagen gaan betalen, als je die standaard niet afneemt. Pure afzetterij.
 
Bij onze bso, moeten voor de vakantie aparte pakketten worden afgesloten.
Ik zou echt nooit hele dagen gaan betalen, als je die standaard niet afneemt. Pure afzetterij.
Ja dat gevoel dus.. dat ze hele dagen van ons dochtertje verdiend maar ze er eigenlijk helemaal niet hoeft te zijn..
En in het begin zeggen dat eigenlijk iedereen dat doet tegenwoordig.. nou ben er wel achter dat echt niet iedereen dat doet..
 
Alles valt of staat wat precies in het contract staat. Dat aspect is mij niet helemaal duidelijk. Omdat andere ouders wel de hele dag betalen vind ik een vreemd argument, maar het kan zijn dat die kinderen in de vakantie wel de gehele dag naar de gastouder gaan. Mijn kinderen gingen in de schoolvakanties ook de gehele dag naar opvang.
Ik het contract staat alleen dat we de contractuele uren door moeten betalen.
 
Ik weet niet wat jullie van te voren hebben afgesproken. Ik ga zelf altijd dicht in de vakantie ;-) dus ik spreek dat ook met ouders af dat ze mij dan niet hoeven door te betalen. Ik ben alleen in de zomervakantie 3 weken open en dat spreek ik dan wel af om een kind dan te brengen omdat 6 weken zo'n lange tijd is. Misschien een gesprek met het bureau erbij aanvragen? En dan vragen of het contract gewijzigd kan worden.
 
Terug
Bovenaan