• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Gastouder vraagt meer uren in de schoolvakantie, die ik niet nodig ben.

Roetepetoet

New member
Hallo

Een vraagje, we hebben een gastouder voor BSO uren. 4 dagen in de week
Allemaal goed, ze heeft het er goed en ze word opgehaald van school.

Ik werk op een school als schoonmaakster. Na schooltijd van onze dochter.
We hebben dus geen opvang nodig in de schoolvakanties.

En op eventuele dagen die ze vrij heeft op margedagen hebben we ook alleen de bso uren nodig. Want ik ben gewoon thuis smorgens.

Nou verwacht ze elke keer dat ik mijn dochter op margedagen de hele dag breng (omdat de andere . Wel werkende ouder op die tijden dat ook doen..) en rekent ze dus ook hele dagen.
Nou hebben we dat wel al een paar keer gedaan omdat ik hiervoor nog nooit opvang heb hoeven regelen. En ik bij haar dus heb gevraagd hoe het allemaal zit.(Ze doet al jaren gastouderopvang) En het mij werd voorgeschoteld dat iedere gastouder dat tegenwoordig doet.. dus nou ja dan maar..

Nou hebben wij vernomen dat niet iedere gastouder dat doet. En we alleen als het in het contract staat de uren die we hebben afgenomen door moeten betalen.

Nou komt de zomervakantie aan. En zei ik dat we eigenlijk die weken voor de bouwvak geen opvang nodig zijn. En ik haar dus eigenlijk ook niet hele dagen wil brengen.
We zijn wel bereid de uren die ze normaal heeft gewoon te betalen.
Dit is echt geen discussie mogelijk.. ze wil ook in de zomervakantie hele dagen rekenen voor onze dochter. Weer omdat andere ouders dit ook doen..
En ze geeft telkens als argument dat ze die tijden/dagen wel vrijhoud.. prima maar daarom willen we die uren die we hebben ook wel gewoon betalen.