gastouder worden

A

Anoniem

Guest
hallo, ik heb het al een tijdje niet meer naar me zin op me werk, ook zit ik met oppas te rommelen voor me dochtertje, heb het binnen de familie geregeld, maar kom erachter dat het niet helemaal gaat zoals ik zou willen.
nou dacht ik dat gastouder misschien wel wat voor me is, werk op dit moment ook met kinderen, dus dat blijft hetzelfde, en ik ben dan thuis, iets wat ik heel graag zou willen voor me dochtertje.
zijn er misschien meer moeders die dit doen, en hoe start je zoiets op, of meld je je aan bij een gastouderbureau? heeft iemand hier meer ervaring mee?

Hallo,

Ik ben zelf per 1 januari gastouder geworden. Dit met de reden thuis te willen blijven bij onze zoon. En ook omdat het beetje wat ik nu verdien wel welkom is. En ik vind het belangrijk dat onze zoon ( 06-8-2007)  met anderen omgaat en op groeit en ook de regelmaat die ik hier heb vind ik belangrijk.

Nu heb ik mijzelf bij het gastouderbureau aangemeld. Direct was er een opvangvraag voor een kindje van drie weken ouder dan onze zoon. Het is flexibel nu voor 1 soms 2 dagen in de week.

Ik verdien 3.60 euro per uur. De vraagouder neemt zelf eten en luiers mee. Alleen als ze brood gaan eten moet de gastouder daarvoor zorgen. Ik heb verder de nodige aanpassingen in ons huis moeten doen. Maar ach dat moest voor onze kleine toch ook gebeuren.

Verder moet je er rekening mee houden dat je 3.60 eerst zonder belasting te betalen uit betaalt krijgt. Aan het einde van het jaar wordt het kleine beetje belasting met de heffingskorting berekend.( het hele belastingsverhaal kun je ook vinden op de site van gastouderbureau Sam Sam ).

Zelf ben ik aangesloten bij Sisa. Flexmoeders kun je je ook bij inschrijven. Tevens heb ik een oproep op Marktplaats staan en een advertentie in de supermarkten opgehangen.

Ook staan er soms oproepjes in de krant en ook bij de kleine advertenties staat er af en toe een vraag naar gastouders.

Ik hoop je zo een eindje op weg geholpen te hebben. Indien je nog iets wilt weten en ik heb daarop antwoord dan geef ik je die graag.

GRoeten

Diarich

je kunt je inderdaad gewoon bij een gastouderburo aanmelden. dat is voor de ouders voor je toekomstige oppas kind ook voordeliger in verband met de belasting.
ik zit er zelf ook over na te denken. ik werk nu in de kinderopvang dus kwa werk word het niet heel anders. het meeste waar ik tegen op zie is dat je niet meer met collega's werkt. dat zal ik denk ik erg missen.   ik weet nog niet zo goed wat ik wil. ik zal heel graag bij mijn meisje thuis willen blijven en van haar genieten. maar een dagje op het dagverblijf is ook wel erg lekker. even niet mijn kind om mij heen en mijn eigen ding doen. ik vind het wel een lastige beslissing. we zijn nu aan het kijken of het financieel ook uit kan. ik ben benieuwd.
wat wel lekker zou zijn is dat ik misschien iets meer in mijn huishouden kan doen. ik kom er nu niet zo heel goed aan toe. ben dit weekend dan ook ff ingestort en mijn man moest het ontgelden. hij kon heel weinig in mijn ogen goed doen. best zielig voor hem. ik heb het maar op mijn hormonen gegooit die nog door mijn lichaam gieren.
ik ga nog ff rustig kijken wat ik wil gaan doen...
nog wel ff een vraagje aan de mensen die gastouder zijn geworden en die daarvoor een andere baan hebben
missen jullie je collega's niet???? en je oude werk?? hier ben ik dan wel bang voor

groetjes sibje

Hallo,

Ik heb hiervoor gewerkt als receptioniste . Of ik mijn collega's mis. Nee dat eigenlijk niet echt. Wel af en toe een praatje maken met iemand.

Nu moet ik zeggen dat ik er af en toe dan ook echt wel even uit moet. Gewoon om even uit huis te zijn even niks. Ga dan 1x in de week met een vriendin zwemmen en ik probeer om het weekend er even tussen uit te gaan. Soms overdag en soms savonds. Verder krijg ik wel leuk bezoek van een vriendin 1x in de week en zo kom ik ook weer aan mijn praatjes toe.

Verder heb ik wel een leuk contact gekregen met de vraagouder en daar ben ik dan ook wel blij mee.

Eigenlijk om een lang verhaaltje kort te maken. Het is erg belangrijk voor jezelf en je relatie dat je er echt af en toe even uit gaat en even onder de mensen komt zonder je eigen kindje erbij.

Groeten

Diarich

Hallo,

Ik kreeg een nieuwsbrief van het gastouderbureau. Hier stond een informatie site voor "gastouders en belastingen".   janpellegrom.nl

GRoeten

Diarich

Terug
Bovenaan