Gastouder

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik moet even weer van me af schrijven hoor. Onze dochter is 6 maand en tot nu toe als ik aan het werk was paste mijn moeder/ouders op en 1 dag was mijn man thuis, nu kan mijn man geen dag meer thuis zijn en passen mijn moeder/ouders 3 dagen op. Dit word een beetje teveel dus vanaf half maart zal onze dochter 1 dag naar een gastouder gaan, ook lijkt me dit goed voor haar sociale ontwikkeling. Vanmiddag heb ik een kennismakingsgesprek met de desbetreffende gastouder gehad, en ze is echt een leuke vrouw, meerdere oppaskindjes, kraamhulp geweest, ervaring genoeg dus en ze is ook echt aardig. Elynn heeft nu alleen last van als ik even weg ben(bv keuken) dat ze dat niet echt leuk vind, alleen vanmiddag bij de gastouder legde ik haar daar even in de box om een flesje te maken en ze was gelijk helemaal overstuur en huilen zo zielig, dit gaat ze natuurlijk ook doen als ze daar echt heen gaat, en ik weet dat het logisch is maar ik vind het zooo erg :( mn meissie. Sorry hoor ik moest even mn verhaal kwijt haha. </p>

Het is nooit leuk als je kindje zo moet huilen, maar ze zal toch moeten wennen aan de nieuwe omgeving en andere mensen en kindjes. Je zou ervoor kunnen kiezen om op de dagen dat je dochtertje gaat wennen daar dat jij daar dan ook nog even bij blijft. Dan is het al minder eng voor haar. Maar uiteindelijk zul je haar toch moeten achterlaten daar, ookal gaat ze huilen. En als het goed is, is de gastouder wel in staat om haar dan weer rustig te krijgen. 
Snap dat het in het begin voor jou even lastig zal zijn hoor, maar zodra je dochtertje het daar naar haar zin heeft kun je haar ook makkelijker met een goed gevoel achterlaten. 

Blijft altijd een dingetje..
Sinds kort gaat ons zoontje kei hard krijsen als we hem weg brengen, strekt zn armen terug uit naar papa...
Zodra ik hem ophaal ook gelijk huilen als hij me ziet en weet niet hoe snel hij naar me toe moet kruipen...
Maar gedurende de dag krijg ik allemaal vrolijke foto's en filmpjes en heeft hij het echt naar zijn zin!??

Terug
Bovenaan