Gastouder

Hoi!

Ik zit eraan te denken om mij aan te melden bij het gastouderbureau, zodat wij een oppaskindje thuis krijgen.
Het lijkt mij namelijk ontzettend leuk voor m'n dochtertje, want zij vindt andere kinderen helemaal te gek! Als we buiten lopen, en ze ziet een ander kindje, dan begint ze te gillen om aandacht, en dan zou ze er het liefst direkt naar toe gaan!
En als leuke bijkomstigheid; je verdient er ook nog wat mee.

Zijn hier mama's die ervaring hebben met zo'n gastouderbureua? En weet iemand wat je dan ongeveer verdient, en hoe zoiets precies verloopt? Ik bedoel daarmee, moet je aan bepaalde eisen voldoen?
 
Ik hoop op een reaktie!
Groetjes Fiona
 
hoi fiona,

ik hoop dat je veel reacties krijgt want ik ben er ook benieuwd naar.
en vooral naar hoeveel je ongeveer verdient want ik wil er niet op achteruit gaan.
ik weet wel dat ik met mijn diploma dit werk zo kan doen.
maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

groetjes  moni
 
Hoi meiden,

Nou ik ben een gastouder en ik vind het superleuk om te doen. En net zoals Fiona zei: het is erg leuk voor je eigen kindje. Ik heb zelf een dochtertje van 9mnd en zei vind het helemaal geweldig. Ik heb een oppaskindje voor twee dagen in de week. Zei is van 3juli dus nog een erg klein ukkie, maar wel erg genieten.
Bij mij ging het als volgt:
Ik kreeg eerst een intakegesprek (wat jou voorkeursdagen enzo  zijn)  
Dan schrijven ze je in met je al wensen, hoe je bent enzo
Zodra ze een kindje voor je hebben wordt ik gebeld en wordt het voorgelegd. Als ik er enthousiast over ben dan krijg ik een gesprek met de ouders. Als dat van allebei de kanten klikt dan volgt er nog een gesprek waar je afspraken maakt over voeding, slaaptijden enzo enzo.
En dan: beginnen maar!!!
Ik verdien er 3.50 per uur mee. Wij hebben zitten uitrekenen:ik moest 2.5 dag gaan werken om er "beter" van te worden. Nu met twee dagen oppas en je belastinggeld/huisvrouwgeld (ofzoiets) ga ik net zoveel verdienen. En dan ben je nog heerlijk bij je eigen kleintje thuis.
Wat een oplossing. Ik hoop dat je/jullie genoeg info hebben. Ik hoor het graag van jullie. Als jullie nog vragen hebben dan mag je ze stellen. Mag ook naar m'n privemail hoor. henriettedewit@zonnet.nl

Liefs,
Henriette
 
Hoi,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier kan ik wat mee!
Ik ga deze week bellen voor een afspraak, en hopelijk heb ik dan heel snel een lief en gezellig kindje bij ons in huis. Ik zat er zelf aan te denken om eerst 1 dag in de week te doen, zodat ik even kan zien hoe dit gaat, en dan op een gegeven moment naar 2 dagen gaan. Ik hoop dat dit kan. Het zal wel even wennen zijn denk ik, maar het wordt vast leuk! Alleen, hoe doe je het dan met wandelen? Als je een kindje hebt wat nog niet kan lopen, en mijn dochtertje loopt wel, maar ik zie haar nog niet een kilometer lopen ofzo, hoe moet je dat dan hebben? Dan zou ik al zo'n duowagen moeten hebben, maar ja om die daar nou speciaal voor aan te schaffen.....

Ik laat het nog wel weten hoe het verder verlopen is bij het gastouderbureau.

Liefs Fiona
 
hoi henriette bedankt voor je reactie,
het is natuurlijk heel fijn om thuis  bij je kindje te blijven ik zou niets liever willen maar  voor mij zit het er niet in ik verdien bijna 3x zoveel per uur met het werk dat ik nu doe en het geld hebben we hard nodig in deze tijd.
maar ik heb toch nog 1 vraagje hoe meer kindjes hoe meer je per uur krijgt?

groetjes monique
 
Hoi meiden,

Nou daar ben ik weer.
Bij ons krijg je alles wat je zou willen lenen of wat je moet hebben. Ik heb via het gastouderburo bij ons (in Ede) en duowandelwagen te leen (achterelkaar, wel aan te raden en niet naast elkaar) en ook een goed matras voor in het campingbedje.
Wij kunnen echt van alles lenen: kinderstoel, campingbedje, wipstoel, kinderwagen noem maar op.

Volgens mij blijft het uurtarief hetzelfde met meerdere kids. Als je bijv. een broertje en zusje heb dan krijg je voor een iets minder. Maar dat is bij ons zo, ik weet natuurlijk niet of dat overal zo is.

Nou hou me op de hoogte en dan is het misschien ook wel leuk om elkaar op te hoogte te houden hoe het is met een oppaskindje.

Liefs,
Henriette


 
Hoi allemaal,

Ik ben geen gastouder, maar maak er wel met veel tevredenheid gebruik van. Mjn dochter van 10 maanden gaat 2 dagen per week naar een gastouder die ik gevonden heb via een gastouderbureau. (SKN; stichting kinderopvang nederland).
Bij dit bureau worden gastouders verplicht een cursus te volgen waar o.a. kinder-ehbo bij komt kijken. En ik weet dat het bureau de kind-veiligheid in het huis checkt.
Ook worden er regelmatig cursussen aangeboden vanuit de stichting aan de gastouders. Zo hebben ze er binnenkort een workshop 'opvoeden'. En het leuke is dat ik daar ook heen mag als ouder.
Ik betaal 3,50 per uur en voor het verse fruit en brood 25 eurocent per dag.
De gastouder ontvangt dit bedrag per kind (tenzij broertje of zusje, zoals hierboven beschreven staat).
Wij betalen dit altijd contact een keer per maand. Maar per week kan ook geloof ik.
Wat altijd iets minder leuk is is dat we dan ook nog elke maand 130 euro bemiddelingskosten betalen aan de stichting....grrrrrr...
Maar al met al zijn we een stuk goedkoper uit dan de creche.
Succes met je keuze, ik denk dat het erg leuk is!
 
Hallo allemaal,

Ik ben al 6 jaar gastouder van inmiddels verschillende kindjes(een aantal zijn ook al weer weg). Ik heb zelf een dochter van ruim 8 en een zoontje van 21 maanden.
Ik moet zeggen dat ik het nog steeds met heel veel plezier doe en ook mijn kinderen hebben altijd veel plezier met de gastkindjes.
Hier in Hilversum liggen de tarieven even wat anders want voor het eerste kind ontvang je 3.50 per uur en voor het tweede kind en volgende kinderen precies hetzelfde.
Ik heb op dit ogenblik een meisje van 23 maanden en dit is weer erg leuk voor mijn zoontje. Zij kom gemiddeld 2 dagen per week, het kan eens wat meer zijn en eens wat minder dat ligt aan het werk van haar moeder.
Ook hier is het zo dat ik spullen kan lenen via het gastouderbureau of de vraagouders zorgen daar zelf voor. In principe hoef ik zelf nergens voor te zorgen, alleen dat de kinderen het gezellig en leuk bij ons hebben !
En ik heb nog steeds contact met kinderen die al 4 jaar bij ons weg zijn dus dat zit wel goed !!
Hopelijk beleven jullie er net zoveel plezier aan als wij !


Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan