Gastouder

Hoi allemaal,
Mijn moeder wil heel graag op komen passen als ons kindje er is. Zij zou zich dan kunnen inschrijven als gastouder, om zo ook een deel vergoed te krijgen.
Maar nu wil ik ook graag informeren naar een onbekende gastouder, zodat ik altijd oppas heb, en oma gewoon oma kan blijven. Ik moet dus nog even de voor en nadelen tegen elkaar afwegen.
Heeft er iemand ervaring met gastouders? En kent iemand een goede site met goede informatie. Ik heb al wat rondgesnuffeld maar ik kon er niet veel wijs uit.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes, Lieke

Hai JufZ, kijk even op viaviela. Met hen kun je een afspraak maken, dan komen ze bij je langs om je te informeren en te bekijken of het aantrekkelijk voor je is. Mijn moeder past ook op en dus ook als gastouder. Ik hou er best veel aan over ( belastingtechnisch )

Ik heb mijn moeder als gastouder en daarnaast nog een gastouder die bij me thuis oppast. Ideaal! Je krijgt veel geld terug van de belasting dus heel veel gaat het je niet kosten. En het kindje blijft lekker in zijn eigen omgeving. Dat hoeft natuurlijk niet er zijn ook gastouders die de kinderen thuis hebben.

Veel succes met het maken van je keuze!

Hallo, ik ben moeder en gastouder.
Ik heb een SPW diploma en een Ehbo certificaat voor kinderen;ik heb veel werk en stage ervaring. Doordat ik dus een zoontje heb, heb ik gekozen om zelf mijn zoontje te verzorgen met andere kinderen erbij. Ik heb 4 kindjes en mijn eigen kindje erbi is 5.
Het is erg leuk werk!!
Ik ben ingeschreven bij de KVK, doordat ik vaak van mijn eigen portemonee leuke spulletjes koop voor de kids. Die geld krijg ik dan terug (BTW) dan van de belastingdienst.
Het heeft veel voordelen, doordat er op een KDV op een groep veel meer kindjes zijn en 2 leidsters, je kan dan niet zo veel individuele aandacht geven wat bij gastouderopvang wel kan.
Ook ben je gewoon thuis en je kan je huishouden er ook bij doen als de kids slapen.
De kinderen zijn in een huiselijke sfeer en voelen zich meestal snel thuis.
Ik ben aangesloten bij een gastouderbureau en die bureau regelt kindjes voor mij.
Ook heb ik mijn eigen internetsite, maar hellaas is het nog niet af en ook heb ik er niet echt behoefte aan om het nog af te maken, doordat ik voldoende kindjes heb en nu ook zwanger ben.

Nadelen, nou ik werk als ZZP'er: zelfstandig ondernemer zonder personeel. Soms wil je wel een collega om mee te praten.
Maar ik heb wel veel contact met de gastouders die ook bij hetzelfde gastouderbureau aangesloten zijn.
We bespreken dan vaak wat te doen bij een incident etc.
Ik doe dit werk sinds Juli 2007, doordat ik in Mei weer in Nederland ben gekomen met mijn zoontje en snel werk moest vinden om mijn man naar Nederland te halen.
Ik wilde mijn kind niet op een KDV zetten doordat ik hem zelf weer verzorgen met andere kindjes erbij want dat is mijn werk, dus vandaar GASTOUDER.
Ik hoop je een beetje geinformeerd te hebben hoe werken als een gastouder is.
Groetjes Lorraine
10 weken en 3 dagen zwanger.

hoi
ik ben ook gastouder geworden na dat mijn zoontje is geboren ik pas op 2 kindjes 1 van bijna 2 en eentje die is nu 6 weken dus die komt over 8 weekjes deze is van een vriendin ik werk gewoon via het gastouderbureau
ik had tot 2 weken terug nog een kindje erbij van 5 maanden maar ik kon niets met haar en met de ouders we lagen elkaar niet dus hebben we dat stopgezet met het andere kindje is het geweldig ze kunnen mooi spelen
ik vind het ideaal
groetjes

Terug
Bovenaan