Gastouder

A

Anoniem

Guest
Ik zit er aan te denken om mij op te geven als gastouder. We hebben zelf 1 kindje en om dan nog op te passen op 1 kind voor 1 of 2 dagen in de week.
Leuk bijbaantje en ook leuk en leerzaam voor ons eigen kind.

Wie heeft hier ervaringen mee? Wat zijn voor en nadelen? En hou je na de belasting nog wel wat van het loon over?

Ik hoor graag reacties voor mensen die zelf nadenken over of gastouder zijn. En natuurlijk moeders die zelf hun kind naar een gastouder brengen.

Groetjes!!!

Heey

Mijn moeder is gastouder en mijn kleine man gaat dan ook 3 dagen in de week naar haar.
Ideaal!
Als je maar 1 kindje erbij hebt, dan is het makkelijk te doen, dan kun je nog lekker alle kanten op.
De voordelen voor jou zijn, dat je lekker thuis kan blijven en op je eigen kindje kunt passen.
Je verdient er ook nog wat aan, qua belasting verdien je waarschijnlijk te weinig, daardoor hoef je niet veel belasting erover te betalen(of helemaal niet??).
Nadeel is dat je geen vast inkomen hebt, je krijgt niet doorbetaald als je ziek bent of vrij hebt.
Ik denk dat het erg leuk voor je eigen kindje is om iemand te hebben om mee te spelen.

xx

Bedankt voor je reactie! Ik moet idd nog even uitzoeken hoe het met belasting uitkomt. Een voordeel bij jou was denk ik dat de kleine naar een bekende toeging en de oppasser een bekende in huis kreeg!!!

Hoihoi,

Evy gaat ook naar een gastouder. Wij hebben eerst een kennismakingsgesprek gehad met deze mensen en het klikte vanaf het begin gelukkig heel erg goed.
Als dit niet zo was geweest, waren we gewoon verder gaan zoeken.
Evy gaat 3 dagen per week naar haar toe. En ze vindt het daar heel leuk. Ze slaapt drinkt en amuseert zich goed. Er is daar ook zoveel te zien en te beleven.

Onze gastouder heeft naast haar eigen dochtertje 5 kindjes die komen. Haar moeder helpt haar wel op de drukste dagen. Is toch makkelijker; 2 paar handen met al die kinderen. Evy is de jongste (bijna 6 mnd) en de oudste is bijna 3 jaar.
Leuk groep bij elkaar.

Wij hebben een hele open communicatie met hun en dat is natuurlijk heel belangrijk. We kunnen alles bespreken.

Ik zit er zelf ook soms wel over te denken, om gastouder te worden. Lekker met Evy thuis en nog wat andere kindjes om op te passen. Maar ook hier speelt het financiële plaatje mee.
Regel anders eens een informatief gesprek met een bemiddelingsbureau voor gastouderopvang. Zij kunnen je alles haarfijn uitleggen, lijkt mij.
Ons bemiddelingsbureau heet MIK. We wonen in Limburg.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan