Gastouder

Als mijn man en ik tegelijk moeten werken gaat onze dochter naar een gastouder. Zoals ik eerder al schreef huilt ze altijd als ik (of mijn man)haar ophaal.
enkele van jullie gaven me tips en dat heb ik opgevolgd. Ik heb zowel het gastouderbureau gesproken als de gastouder. De gastouder gaf aan dat ze 's middags veel huilt en dat ze haar probeerd te troosten maar dat niks werkt. In een boekje houd ze nu voor me bij hoe de dag is gegaan.
In januari ga ik met iemand van het gastouderbureau, de gastouder en ik met elkaar om tafel hoe we vinden dat het gaat en of ik bij deze gastouder wil blijven.

Bedankt voor jullie tips( toch heerlijk zo'n forum:))

Toch fijn dat je haar dr over gesproken hebt.moeilijk hoor dat je meisje er zo veel huilt...lijk me niet lekker werken.mn eerste kindje moest ook erg wennen aan het kinderdagverblijf destijds en huilde toen ook veel.ging met een brok in mn keel werken.maar is allemaal goedgekomen.nu ga mn schoonmoeder oppassen en als ik middag/avonddienst hebt gaan ze naar de kinderopvang en haal mn man ze s avonds op.zie er ook wel een beetje tegenop,Kyandro weiger sinds kort zn flesje en wil alleen maar de borst,dus morgen maar weer een andere fles kopen de tommee tippee maar weer proberen dat heeft 3 jaar geleden bij mn dochter ook uieindelijk gewerkt
succes en sterkte met alles
liefs jootje

jootje,hoe oud was jou kindje toen hij/zij bij het kdv kwam?

ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een kleintje zoveel moest huilen om te "wennen".
en ik werk nu toch al 12 jaar in de kinderopvang.
wel dat ze wat meer uit hun doen zijn even maar dat is heel gewoon.

essje, fijn dat je met haar gesproken hebt!
merk je thuis ook verschil met voorheen?
schrijf dit ook op zodat je kunt kijken of het een beetje gelijk op loopt.

succes ermee

Ze was 16 weken.ah ja was niet dat ze heel de dag huilde hoor maar wel meer dan thuis.was toen ook een drukke groep waar ze in zat met veel kinderen
liefs jootje

Kan het misschien iets met slapen (en dan vooral NIET slapen) te maken hebben?

Warren heeft bijvoorbeeld nogal een gebruiksaanwijzing wat betreft slapen, (slaapt alleen in een slaapzak met mouwen, alleen dan zinder zijn armpjes in de mouwen, wat ze op het kdv ivm wiegedood preventie niet doen) en als die niet gevolgd wordt dan slaapt hij dus bijna niet, waar hij weer hangerig en huilerig van wordt omdat hij zo moe is.

Sterkte iig!!
X
Evje

Hey essje,
Goed dat het het hebt aangegeven! Toen ik jou verhaal als vond ik het ineens spannend worden dat mijn meisje vanaf januari ook naar een gastouder gaat. Ik hoop echt dat het daar goed gaat.
Julia heeft namelijk ook nogal een gebruiksaanwijzing als het op slapen aankomt. Ach we zullen wel zien...

Liefs Maartje

in het kdv proberen we zoveel mogelijk de wensen van de ouders na te leven maar veiligheid staat natuurlijk bovenaan!
dat kids meer huilen kan idd door alle indrukken zijn, door minder slapen etc.
dit gaat wel over.

evje heb je misschien al nagedacht over inbakeren? dat mag wel in het kdv.
handen in de slaapzak dan kunnen ze met hun hoofdje in de slaapzak komen en is er kans op stikkings gevaar.

Terug
Bovenaan