gastouderopvang

A

Anoniem

Guest
hallo! ik ben op zoek naar moeders die gastouder zijn, ik wil meer thuis zijn bij me dochtertje, en daar komt bij dat ik het totaal niet meer naar me zin heb op me werk.
ik heb weleens eerder een berichtje achtergelaten hierover, maar heb toch nog wel wat vragen.
hoe doen jullie het bijv. met de ruimte, heeft het kindje een eigen bedje/kamertje, hoe zit het met de kosten die je maakt, is het te combineren met je eigen gezin, reageert je eigen kindje er goed op, en wat voor mij ook wel heel belangrijk is, is dat ik nu een goed betaalde baan heb, ik snap dat het geen vetpot is, maar wil er niet heel erg op achteruit gaan, gezien we dat ons niet kunnen veroorloven, en ook mis je niet je collega's of wat aanspraak want je zit toch wel heel veel thuis, alle voor en nadelen dus eigenlijk, wie o wie weet er meer vanaf?
groetjes!

Hallo,

Ik vind 1 a 2 dagen oppassen op een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd als onze zoon meer dan genoeg. Het is te combineren met je gezin en onze zoon en het gastkindje zijn erg leuk met elkaar. Een vetpot is het zeker niet 3.60 per uur en daar gaat aan het einde van het jaar nog eens belasting van af wat wordt verekend met je heffingkorting.

Bij ons heeft het gastkindje de logeerkamer met het campingbedje tot zijn beschikking. Als tweede box heb ik nog een bedje gekocht via marktplaats. De eetstoel via kruidvat, maar dit kan je ook lenen via het gastouderbureau. De babyfoon heb ik altijd op de gang staan zo kan ik beide horen.

Zelf vind ik de dag soms lang genoeg 06.30 to 16.00 uur. Het neemt wel veel van je en als je thuisblijf moeder bent kan het soms wel heel stil zijn ook op de dagen dat je twee hebt.

Ikzelf ben 2 ochtenden erbij gaan schoonmaken, zo heb ik een leuk loon bijelkaar. Voor het loon is het eigenlijk niet te doen dan zou je twee kindjes op een dag moeten   overwegen aan te nemen.  

Groetjes

Diarich

PS

Ik kan het zo even niet 123 vinden maar ergens op het forum heb ik een link gezet bereffende de belasting regelingen.

Hoi,

Ik ben vraag moeder geweest. Dus wel gezien hoe mijn gastouder het deed.
Mijn dochter sliep op de kamer van haar school gaande dochter. Ze speelde in de box die zij nog had en ging uit wanadelen met haar duowagen.
Ik had geluk dat ze deze zaken nog had anders hadden we dit van het GOB moeten huren.
Het GOB had ook een lijst wat voedsel kost, ik betaalde daar maandelijks een standaart bedrag voor en ik zorgde dat zij voldoende luiers had.
Wij vonden het belangrijk dat onze dochter mee ging in het ritme van het gezin, hierdoor geburde het wel eens dat ze opschool in de kinderwagen sliep omdat mijn gastmoeder een xtje vrijwilliger was. Wij hebben daar nooit een punt van gemaakt.

Ik baalde als een stekker dat mijn gastouder na 2 jaar vertelde dat ze een baan met collega's wilde en niet meer op onze dochter passen. We hadden echt een super gastouder en we dachten dat zij wel 4 jaar op onze dochter zou passen.
Bedenk je dus wel of dit het echt voor je is. Je gaat een relatie met een kind en zijn ouders aan. Wij zijn erg teleur gesteld en nu gaan inmiddels onze beide dochters na het KDV. Waar ze het ook fijn hebben hoor!

succes met het maken van je keuze

groetjes,
Ikky
mama van 2 meiden, april 2004 en juni 2007

Terug
Bovenaan