gastouders / kdv in deventer

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Wij willen  verhuizen naar Deventer. We zullen dan ook weer op zoek moeten naar andere gastouders of een kdv, met pijn in mijn hart want we heben het nu echt geweldig voor elkaar. Woont 1 van jullie in Deventer en kan mij helpen met wat tips, namen etc?

alvast bedankt,
Janneke

ik woon in zutphen en sprak laatst met gastouderbureau Rent-aParent.nl, volgens mij zitten ze ook in deventer, groetjes

dank, schrijf het meteen op.

las net bij je voorstelronde dat je in Zutphen woont, heb ik ook jaren gewoond. Naar Deventer verhuizen is een soort van 'terugkeren"

Jij vroeg naar mensen met ervaring met in het buitenland wonen en kinderen? Die ervaring heb ik zelf niet, maar ik heb wel veel buitenlands collega's met kinderen en mijn zus heeft op een internationale school in Nieuw zeeland gewerkt. Wat wil je weten?

Het valt mij op dat veel mensen nog wel rondreizen als de kinderen jong zijn, maar toch settelen in hun geboorteland zodra de kinderen naar school gaan.

Ja precies, dat laatste kan ik me zo voorstellen. Mijn vriend en ik hebben daar alleen nog niet helemaal overeenstemming over. Mijn voorkeur is in Nederland naar school. Vooral omdat je dan zo gebonden bent en ik makkelijker mijn eigen leven kan leiden dan hoor op een berg. Ik twijfel omdat ik het idee heb dat het voor hem leuker is om daar op te groeien...als jongen in de bergen. En mijn vriend wil eigenlijk wel blijven.
Een mogelijkheid is misschien ook om het te combineren nog de eerste jaren wanneer hij naar school gaat, maar ook daar ben ik niet zeker van. En verder ben ik benieuwd hoe nederlanders aankijken tegen het onderwijs in frankrijk, volgens mij is het wel goed maar heb er nog niet echt een beeld van.
Tja keuzes......
Groetjes Marieke

is je vriend Frans?

het lijkt mij ook wel een fantastische plek om een kind op te laten groeien. Ben zelf behoorlijk francofiel, heb nog 1 jaartje frans gestudeerd. Maar toch, (mijn mening) is het belangrijker dat  jullie daar allebij  echt helemaal op jullie plek zijn en een leven hebben opgebouwd. Want als papa en mama niet gleukkig zijn, is niemand gelukkig.

Een vriendin van mij heeft haar basisschooltijd in Frankrijk gezeten. Zij vertelde dat de scholen goed waren, maar wat ouderwetser dan in Nederland (schooluniform, langere schooldagen, nationalistischer en wat traditioneler natuurlijk). Zij kon zonder problemen overstappen naar de middelbare school in NL (nu is zij wel erg slim, dus ik weet niet of ze representatief is)

lastige keuze hoor. succes.

Terug
Bovenaan