Gastouders(s)

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik heb het ook al op het ouderschapsforum gevraagd maar daar kreeg ik niet veel respons!
Heeft iemand ervaring met gastouders en weet iemand wat een beetje gemiddelde uurtarief is?

Gr. G.

Hallo,

Ik hoor hier wel niet thuis, maar ik ben zelf gastouder.
Bij het gastouderburo hier is het uur tarief 3.40 voor de gastouder maar je moet ook nog bemiddelingkosten aan gastouderburo betalen hoeveel dit weet ik zo niet.
Maar je kunt via het gastouderburo bij jou in de buurt wel een info pakket aanvragen en hier staat als het goed is alles goed in beschreven.
HIer gaan als ze als volgt aan het werk.
Jij schrijft je in als vraagouder en het buro zoekt in hun bestand een goede match met een gastouder. Dan wordt er een afspraak gemaakt tussen jou en de gastouder en dan kunnen jullie samen dingen bespreken die jullie van elkaar verwachten.
'Klikt het?? Dan krijg je een gesprek met de gastouder en iemand van het gastouderburo.
Hier hebben we een proeftijd van 2 maanden en dan wordt en met iemand van het gastouderburo nog weer een gesprek aangegaan over het verloop.
Bij het goed bevallen van beide kanten komt er 1x in het half jaar een gezamelijk gesprek en het huis van de gastouder wordt 1x per jaar gecontroleerd op de veiligheid.
Zijn er dingen die onveilig zijn en is het van belang dat hier wat aan gedaan wordt dan krijgt de gastouder hier 2 maanden de tijd voor om er wat aan te doen ook dit wordt weer gecontroleerd.
Ik hoop dat je wat kunt met deze informatie.

Groetjes Saskia

Heb een zoon van 2, 5 jaar. Ben niet zwanger maar neus zo nu en dan even op het forum.
Voor mijn zoon heb ik ook een gastouder. Zij komt bij me thuis echt een aanrader, heb je geen stress van spullen inpakken enz.
Een gastouder kost 5,86 per uur bij 1 kind. Daarnaast betaal je bureaukosten.Dit verschilt per gastouderbureau, ik betaal 89 euro per maand en de gastouder ook. Dit kun je aan het eind van het jaar vergoed krijgen door de belasting, een gedeelte dan hoor. Ik krijg maandelijks een toelage van de belastingdienst. Persoonlijk vind ik die toelage hoog, als ik het omreken komt het neer op 5,12 per uur. Nou reken maar uit, je hoeft dan zelf niet veel te betalen.
Ik heb zelf een oppas gevonden en samen hebben we ons aangemeld bij een bureau. Je kunt je natuurlijk zelf ook aanmelden en zij bemiddelen wel.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Veel succes met het maken van je keuze.

Groetjes Melanie

Hmmmm, iemand die er verstand van heeft?
Onze lieve buuf gaat ws oppassen, maar nu vraag ik mij het volgende af....
Ik heb het formulier; kinderopvang toeslag gedownload en dan moet je het aantal uren invullen... Betekend dit, dat je de toelage maandelijks krijgt, of pas achteraf als de exacte uren zijn doorgegeven?

Gr. G.

Je krijgt de toelage als het goed is maandelijks (vooraf), maar aan het end van het jaar willen ze volgens mij wel een jaaropgaaf zien.

Liefs Nika

Terug
Bovenaan