gastoudertoeslag

mijn schoonzus heeft gastoudertoeslag geregeld voor mijn moeder die oppast, nu past mijn moeder ook miv deze week op mijn kleine en ik vernam van mijn schoonzus dat het wel 200 per dag dat ze oppast in de week oplevert per maand
het klinkt allemaal alsof het gewoon super allemaal is maar ik vind het maar eng, klopt dit wel ??? zitten er geen addertjes onder het gras? Mijn moeder krijgt nu met teruwerkende kracht 1200 van mijn schoonzus voor een half jaar oppassen (6 maanden keer 200) vind het een hoop geld??
wat zijn jullie ervaringen hiermee als oma oppast? hebben jullie ook allemaal dit aangevraagd via de belasting??
gr Suus
 
Hoi Suus,

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik zou het eens op het internet opzoeken. Als het inderdaad om zo'n bedrag gaat is het wel de moeite waard. Ik dacht ooit begrepen te hebben dat opa of oma zich ook moet inschrijven bij een gastouderbureau. En het ligt aan jullie inkomen.

Groetjes,
Marianne
 

doen!

opa of oma inschrijven bij een Gastouderbureau en via je belastingen krijg je een smak geld terug. je betaalt wel iets aan administratiekosten bij het GOB en je moet met opa en oma even goed afspreken hoeveel geld ze zelf willen hebben en hoeveel jij wil hebben. het is een U - bocht die niet was voorzien maar wel geheel legaal is.
het Kinderopvangbureau waar onze jongen verblijft, heeft hiervoor al wat op papier gezet. je kunt eens kijken naar 'oma van kids' op internet of gewoon eens bellen naar een GOB bij jou in de buurt.

 
Zeker weten doen!!!

Ik heb dit ook geregeld voor mijn schoonouders. Ze staan ingeschreven bij ViaViela (www.viaviela.nl). Ik betaal voor 2 kinderen € 100,- per maand aan het GOB. Daarbij ontvang ik geld van de belastingdienst en de eigen bijdrage die ik moet betalen, ontvang ik contant van mijn schoonouders retour. Zij verdienen er een zakcentje bij en mij kost het niets.