Gbs bacterie en bevallen

<p>Hallo, </p><p>Ik ben bijna 10 weken zwanger van nummer 2 en heb vanmorgen mijn intake weer gehad bij de vk. </p><p>Daar kwam weer even naar boven dat ik een gbs drager ben (streptokokken b bacterie). Met de bevalling van mijn dochter heb ik daarom aan de pomp gelegen tijdens de bevalling (antibiotica) en hebben we 24 uur moeten blijven wegens observatie. </p><p>Ik vroeg me af of er vrouwen zijn die 1 keer wel met actieve gbs hebben moeten bevallen maar misschien bij een andere bevalling niet? </p><p>Zou het zo fijn vinden om of thuis of in iedergeval na de bevalling lekker naar huis te mogen.. </p><p>Ik hoor het graag! </p><p>Groetjes Mandy</p>

Hi Mandy, wat er tegen mij gezegd is, is dat GBS er altijd is wanneer je drager bent. Actief of niet. Bij mij vonden de gynaecoloog en VK het verstandig om sws in het ziekenhuis te bevallen aan het infuus. Ik en mn dochter moesten ook extra blijven (2 nachten) maar heb dat niet als vervelend ervaren. Volgens mij is het gewoon niet anders. Ivm observatie. GBS kan ook na de bevalling nog een staartje krijgen helaas. Groetjes en fijne feestdagen

Terug
Bovenaan