GBS bacterie oftewel B-streptokokken

Ik ben 15 weken zwanger en draagster van de gbs bacterie,ik heb er op een ander forum nogal gruwlijke verhalen over gelezen dat er baby's aan overleden zijn.
Dat de antibiotica niet aangeslagen was,vroeggeboorte  e.d.
Ik moet in het ziekenhuis met een antibiotica infuus bevallen,verder doet de gyn er nogal luchtig over,heeft iemand tips of hier ervaring mee?  
Alvast bedankt,groetjes kim

HOi Kim,
ook ik heb gbs. Sinds ze hier achter zijn gekomen loop ik bij de gyn. Ten eerste moet je het denk ik gewoon een beetje luchtig nemen wat er allemaal op internet geschreven staat... het kost je anders een hoop spanning en je heb nog een aardige tijd te gaan. Ik ben nu 36.5 week zwanger en zodra ik de eerste tekenen heb van de bevalling (weeën of gebroken vliezen) moet ik direct naar het zh zodat ik aan de ab kan. zodra de baby geboren is nemen ze bloed af en na 12 uur nogmaals, zijn er geen infecties mag ik meteen naar huis.
Geloof me, de eerste keer toen ik info las op het internet schrok ik me lam van de verhalen. Maar dankzij mijn nuchterheid en dat van de gyn. heb ik lekker verder genoten van de rest van mn zwangerschap, en weet ik dat ik in goede handen ben. Weet je trouwens dat er heel veel zwangere vrouwen zijn die niet eens weten dat ze dit bij zich dragen?? Waarschijnlijk had ik het mn vorige zwangerschap ook al. Succes meid.
Groetjes brigit mv Ian 6-12-2006 2 febr.2008 uitgerekend van boy nr 2!!

hoi birgit,bedankt voor je lieve mailtje,ik ben nu geruster.Ik heb in het ziekenhuis hier in r'dam ook steeds leerlingen gehad of een andere arts dus als ik vragen had kreeg ik   geen bevredigend antwoord.Alvast succes met de bevalling en nogmaals hartstikke bedankt.Groetjes kim

Hoi Hoi

Ik heb bij mn 1ste zwangerschap..ook de bacterie bij me gedragen... die heb ik waarschijnlijk pas opgelopen toen ze mij 3 dagen met gebroken vliezen lieten lopen... na de bevalling bleek dus dat mn dochtertje dit in ergere mate had en zij moest dus ook een week in het ziekenhuis blijven met alle toeters en bellen... ze was eigenlijk een beetje levenloos.. dronk niet huilde bijna niet reageerde bijna nergens op.. en moest dus ook gelijk aan de antiboitica.. en na een week mocht ze naar huis!

Nu ben ik inmiddels zwanger van de 2de... 33 wk 3dg vandaag.. en moet ik vanaf aanstaande maandag voor het 1st naar de gyn.. voor onderzoekjes en een kweek.. en verdere info.. ik moet dus ook bevallen in het ziekenhuis met infuus en antibiotica voor het geval het dit x weer gebeurt.. erg spannend dus best wel! maandag weet ik meer over hoe of wat dus?

Inmiddels is mn dochtertje zo gezond als een visje hoor.. heeft er niks aan over gehouden.. ze is nu 20 mnd oud!

Succes!

Grtjs Chantal mama van Zoë en  t 2de wondertje!

hoi,
ik was tijdens m'n eerste zwangerschap ook drager van die gbs bacterie. maar ik ben uiteindelijk wel thuis bevallen. m'n vliezen zijn dan ook pas heel op het einde vanzelf gebroken en na de geboorte hebben ze ook bij de baby kweekjes genomen voor onderzoek, maar daaruit bleek dat hij het niet had overgenomen. bij ons is alles dus ook goed afgelopen, zelfs zonder ziekenhuis.
weten jullie of je dan zeker bij een tweede zwangerschap ook drager bent? want naar ik gehoord heb zou die bacterie niet altijd aanwezig zijn? of klopt dat niet? zal het anders volgende week aan de verloskundige vragen. ik denk wel dat als m'n bevalling met gebroken vliezen zou begonnen zijn ze mij missch wel naar het ziekenhuis zouden gestuurd hebben.

groetjes,
jasm.
hopelijk verloopt alles goed bij jullie.

Hoi, mij is verteld dat ik de gbs bacterie de rest van mn leven bij me houdt, maar dat dit geen enkel probleem is, omdat ik er zelf niets van merk. groetjes en succes!!!

Hallo,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt hoor....ik ben tijdens mijn zwangerschap ook draagster van het streptokok B geweest en ben ook aan infuus met antibiotica bevallen.....had ook hele nare verhalen gehoord....maar als je tijdens de zwangerschap al antibiotica krijgt, goed onder controle bent en 8 uur voor de geboortje antibiotica binnen krijgt....dan zal het vast allemaal goed komen hoor.....

maar dat haalt je angst natuurlijk niet weg.......en ook ik zal als ik een 2e zwangerschap zal hebben er bang voor zijn....maar het kan weggaan zeggen ze....

wel een tip, laat je urine om de twee weken controleren....dat heb ik ook gedaan zo hebben ze bij mij kunnen zien of het erger werd of minder na de antibiotica

Suc6 in ieder geval

Liefs Denise

Terug
Bovenaan