GBS bacterie

heeft iemand ervaring met de GBS bacterie? En hoe is het tijdens de bevalling en daarna gegaan? Ik maak me ongerust. Ze zijn erachter gekomen dat ik de bacterie bij me draag.

Hoi Marieke,

ik heb die bacterie ook in mijn lichaam. 2 weken geleden achter gekomen. Omdat ik steeds blaasontsteking heb wilde de vk een kweek. hoe zijn ze er bij jou achter gekomen?
ik moet nu dus int zkh bevallen jammergenoeg.
wat ik begrijp is dat je 2 keer een lading antibiotica moet krijgen voordat het kindje is geboren, met 4 uur tussen die twee.
wat ik begrijp is dat er als je voldoende antibiotica kunt krijgen er weinig besmettingsgevaar is. anders moet mijn kindje sowieso 24 uur int zkh blijven.
mij is ook niet helemaal duidelijk hoevaak kindjes nou echt ziek worden.
ook kan t dat t kindje maanden later nog ziek wordt dus dit moet je sowieso goed in de gaten houden en gelijk aan de bel trekken.
heb je t al besproken met vk of gyneacoloog?
hoeveel weken ben je? ik nu 36.

Groetjes,
M

ze zijn er bij mij achter gekomen omdat ik opgenomen ben door hoge koorts. Voor de zekerheid hebben ze een kweek gedaan van de urine. En omdat de GBS bacterie in de urine voorkomt betekend dat dat er veel bactierien in mijn lichaam zitten, dus moet ik ook in het ziekenhuis bevallen met 4 uur een AB infuus. En de baby wordt sowiso 48 uur gebobserveerd. ik mag nu eerst weer naar de verloskundige en dan met 36 weken naar de gyn. ben nu 18 weken.

oke. nou ik ben eerder dan jou aan de beurt dus ik zal wel laten weten hoe het bij mij in zn werk gaat tijdens de bevalling. ik ben benieuwd.
bij mij omdat ik er blaasontsteking van krijg duidt dus ook op een hoge mate van gbs in mn lichaam. ik ben ook benieuwd of er hier meiden zijn met ervaring met bevallen met gbs.

Gr

oke. nou ik ben eerder dan jou aan de beurt dus ik zal wel laten weten hoe het bij mij in zn werk gaat tijdens de bevalling. ik ben benieuwd.
bij mij omdat ik er blaasontsteking van krijg duidt dus ook op een hoge mate van gbs in mn lichaam. ik ben ook benieuwd of er hier meiden zijn met ervaring met bevallen met gbs.

Gr

Terug
Bovenaan