GBS-bacterie

Hallo allemaal,

we zijn er eindelijk achter wat de oorzaak is van mijn steeds terugkomende blaasontsteking! Opzich een opluchting dat ze het weten, maar eigenlijk ook niet. Ik heb een zeer agressieve GBS (streptokokken) bacterie. Bijna alle zwangere vrouwen hebben deze, maar dan is ie vaak niet actief of ze merken het niet. Bij velen gaat het goed, bij sommigen wordt tijdens de bevalling de kleine besmet wat weer andere nare gevolgen kan hebben als ze het niet op tijd weten.
Wat dat betreft is het fijn dat ze het nu al weten. Ik moet er nu rekening mee houden de hele zwangerschap antibiotica te moeten slikken omdat de blaasontsteking dus steeds terugkomt. Verder moet ik als de vliezen breken met spoed naar het ziekenhuis en aan het infuus met antibiothica. Ze gaan dan testen waar de bacterie allemaal zit, hopelijk niet in het geboortekanaal want dan kan de kleine besmet raken.

Ik vind het nu toch wel echt eng.. ik moet ineens bij de gynacoloog bevallen met allemaal toeters en bellen aan mij, straks moet ik misschien een keizersnee, hoe zal ik het er vanafbrengen?? Bah, ik vind het helemaal niet leuk!!
 
jeetje dat is ook wat.....

weet dat ik mn vorige zwangerschap ook een keer blaasontsteking had maar daar merkte ik niks van... maar ja dit is een ander verhaal als je er niet vanaf komt..... heb je er ook pijn aan of niet?

Dus is nu wel weer spannend allemaal.
hoeveel weken ben je nu??

sterkte...
 
Dat is inderdaad wel even schrikken, je hele plan wordt waarschijnlijk omgegooid. Aan de andere kant is het natuurlijk beter om het nu te weten en niet na de bevalling nog allemaal complicaties te hebben!
Sterkte!
 
He balen, op zulk nieuws zat je natuurlijk niet te wachten. Hoeveel weken ben je nu?

Wel fijn dat je het nu weet, maar wel moeilijk om het een plekje te geven. Je had je de bevalling waarschijnlijk heel anders voorgesteld.

Sterkte en ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat het niet in je geboortekanaal zit.

Groetjes.....
 
Terug
Bovenaan