GBS draagster

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb af en toe al wat op deze site gezet en ik lees ook heel veel maar wat ik nog niet verteld heb is dat voordat ik zwanger raakte van mijn eerste kindje geconstateerd is dat ik GBS draagster ben. er werd toen gezegd als je zwanger raakt moet je dat zeker vermelden bij de arts of verloskundigen. ik heb er toen niet zo bij stil gestaan wat het was want ik was pas 22 toen ik dat hoorde. maar toen ik getrouwd was en we begonnen aan kinderen ben ik eens verder gaan informeren en nou blijkt dat deze bacterie heel gevaarlijk is voor de baby als voor jezelf. zodra de vliezen geboken waren bij mij moest ik direct naar het ziekenhuis en via infuus antibiotica toegediend krijgen dat zorgde er dan voor dat de bacterie niet de baby kon bereiken maar bereikd de bacterie wel de baby dan kan het overlijden aan hersenvliesontsteking of bloedvergiftiging daar schrok ik heel erg van. mijn huisarts maakte er niet zo'n ophef over en vond het niet belangrijk en ben toen met 22 weken zwangerschap naar de verloskundigen gegaan want het maakte wel degelijk iets uit want hun hadden net 4 weken voor mijn komst een baby verloren in een gezin waarvan de moeder ook GBS draagster was maar ze wist dat niet dus ze waren te laat. mijn vliezen braken op 31 december 2001 om 19.30 uur ik moest direct naar het ziekenhuis aan het infuus. toen de verloskundige kwam zei ze toen ik aan het infuus lag dat ik twee zakken antibiotica moest binnenkrijgen voordat de baby geboren werd dus ik mocht niet eerder bevallen dan 04.00 s' nachts. maar 1 probleem om half een net na de jaarwisseling kreeg ik persweeen en de laatste zak antibiotica zat nog niet in mijn lichaam. de verpleegster heeft in de zak staan knijpen om hem sneller te laten lopen want ik moest daarna nog 48 uur ter observatie blijven met de baby en als die tweede zak er niet in zat dan moest de baby naar de kinderafdeling en ook aan het infuus en dat vond ik heel erg maar gelukkig om 01.00 zat de tweede zak in mijn bloed en twee minuten later werd mijn dochtertje geboren en ze mocht lekker bij mij op de kamer blijven mijn dochter werd geboren op 01.01.2002 om 01.02 uur dus mijn bevalling heeft maar 5 uur geduurd en ze zeggen dat een tweede nog sneller gaat dus ik hoop als ik zwanger raak van de tweede dat het bij de bevalling goed mag gaan.   soms dacht ik dat we na twee jaar nog niet zwanger zijn dat dat kwam door die bacterie maar dat is gelukkig niet zo.

groetjes linda

Hoi Linda,

Ik ben ook GBS draagster. Maar helaas is het bij mij te laat ontdekt.
Op 8 juli 2005 ben ik bevallen na een zwangerschap van 24 weken. De dag ervoor braken mijn vliezen. Toen was nog niet bekend dat ik die infectie bij mij had. Toen ik vrijdag aan het bevallen was werd het bekend. Ik was zwanger van een tweeling. De vlieszak van het jongetje was gebroken en hij was al overleden door die infectie bij de geboorte. Het meisje had de infectie nog niet, maar is helaas na een halfuur overleden.
Als ik nu weer zwanger raak, moet ik onder controle blijven in het ziekenhuis. Ze zullen dan steeds kweekjes maken. Als die bacterie dan weer actief wordt krijg ik antibiotica. De bevalling zal worden ingeleid en een uur voor de bevalling krijg ik antibiotica toegediend. Het kindje moet ook ter observatie 48 uur in het ziekenhuis blijven.
We zijn nu weer bezig om zwanger te raken. Ik ben alleen zo bang dat het bij een volgende weer fout gaat.

Groetjes Judith

Hoi

Ik vind het heel erg dat jij je kindjes heb verloren en ik vind het ook niet goed dat er niet bij elke zwangere vrouw wordt gekeken of zij ook draagster is van deze bacterie want ze kunnen er op een hele simpele manier achterkomen. ik snap dat je heel bang bent want dat ben ik ook maar je moet nu maar zo denken ze weten het van je en ze kunnen die bacterie al opsporen als je nog zwanger bent maar ook als je niet zwanger bent dus als we zwanger raken zowel jij als ik dan worden we goed in de gaten gehouden zodat het niet meer mis kan gaan ik hoop voor je dat je weer gauw zwanger mag raken maar is het lang geleden dat je je tweeling heb verloren? trouwens ik heb al wat vaker contact gehad met vrouwen die ook draagster zijn en waarbij het bij de eerste net goed ging of dat het dus niet goed ging omdat ze het niet wisten maar de meeste van die vrouwen hebben een tweede kindje en daar is toen alles goed bij gegaan omdat de artsen wisten dat ze draagster zijn misschien heb ik nu een beetje je angst weggenomen we gaan er vanuit dat onze tweede zwangerschap goed gaan en dat we gezonde kindjes mogen krijgen.

groetjes linda

Terug
Bovenaan