GBS streptokokken bacterie

Goedemiddag ik ben Henriette

Mijn zoontje is bij mijn eerste zwangerschap 6 weken te vroeg geboren hij doet het hardstikke goed en je merkt er niks van gelukkig... Maar nu ben ik zwanger van ons 2e kindje en zijn ze erachter gekomen dat ik drager ben van de GBS bacterie en ze gaan er vanuit dat daarom mijn zoontje ook te vroeg is geboren ik ben nu ruim 31 weken zwanger en heb vorige week al antibiotica gekregen van de gyn en aankomende woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis komen voor controle...  ik vind dit allemaal maar een beetje enge gedacht en vroeg me af of er meerdere vrouwen zijn die dit hebben meegemaakt of nu mee maken?

ik weet dat 30% van de vrouwen deze bacterie bij zich draagt en dat ik vanaf week 36 sowieso onder controle zal staan in het ziekenhuis en daar zal moeten bevallen ivm met antibiotica infuus tijdens bevalling en 24 uur observatie etc..

maar die 34e week komt akelig in de buurt en ze zeggen wel het hoeft nu niet te gebeuren maar nu ik van deze bacterie weet ben ik wel wat angstig en vroeg me daarom af hoe anderen dit ervaren hebben of momenteel ervaren...

Liefs Henriette

Hoi Henriette,

ik heb die bacterie ook. Ik heb vorige x ook wat problemen ondervonden: bij 32 weken harde buiken om de vijf minuten. Aangezien dat niet over ging: aan de weeenremmers. Kindje is tm week 40 blijven zitten. Bij mij werd helemaal niets gezegd over de relatie tussen bactrie en vroeggeboorte. Ik denk dat ik gewoon teveel gedaan heb (objectief gezien niet veel maar op een of andere manier voor mij toch tè veel). Ik ben echt niet bang voor vroeggeboorte. Er is nog een item binnen dit forum over deze bacterie. Daar vertelde iemand dat ze de bacterie deze keer niet had. Mij is juist verteld dat als je hem hebt, hij blijft. Met andere woorden: het lijkt of de medici niet helemaal op één lijn zitten. Ik snap je zorg. Wij hebben met ons eerste kindje iets naars meegemaakt en dat blijft gewoon bij je. Maar ik probeer het los te laten. Het gaat zoals het gaat!

Groetjes

Terug
Bovenaan