GBS (streptokokken)

hey meiden,

heeft er iemand ervaring met GBS?
ik hoorde van de week dat ik deze bacterie in mijn lichaam heb (heb er nu ook blaasontsteking van) en moet hierdoor in t zkh bevallen. ik merk dat ik het wel een beetje moeilijk vind om die knop om te zetten dat het een medisch circusje wordt. had zo graag lekker thuis de bevalling gedaan.
Ik begrijp dat ik nu een aantal uur voor de bevalling aan t infuus moet en antibiotica krijg. ben dus bang dat ik de hele bevalling in t zkh moet doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
fijn om even mn verhaal kwijt te kunnen.

liefs,
M

Sorrie, hier geen ervaring met zoiets. Hoe loop je zo'n bacterie trouwens op? Nog nooit van gehoord, niet tijdens een zwangerschap dan.

Wel ervaring met een ziekenhuisbevalling. Tuurlijk moet je even de knop omzetten, maar ik heb het ziekenhuis op zich niet als vervelend ervaren. (2 x thuis, 1 x ziekenhuis) De mensen die daar rondlopen proberen echt om je een goed gevoel te geven. Daarnaast proberen ze om jou en je baby veilig door de bevalling te krijgen.

Kop op meid! Succes ermee!

Groetjes

Sorrie, hier geen ervaring met zoiets. Hoe loop je zo'n bacterie trouwens op? Nog nooit van gehoord, niet tijdens een zwangerschap dan.

Wel ervaring met een ziekenhuisbevalling. Tuurlijk moet je even de knop omzetten, maar ik heb het ziekenhuis op zich niet als vervelend ervaren. (2 x thuis, 1 x ziekenhuis) De mensen die daar rondlopen proberen echt om je een goed gevoel te geven. Daarnaast proberen ze om jou en je baby veilig door de bevalling te krijgen.

Kop op meid! Succes ermee!

Groetjes

M, ik weet hier ook niks van. Ik weet wel, dat ik me goed kan verplaatsen in jouw teleurstelling over dat het geen thuisbevalling wordt. Ik ben bij de eerste in het zh bevallen en bij de tweede thuis, en dat vond ik erg prettig. Ik hoop dus nu ook op een thuisbevalling, maar ergens houd ik ook een luikje open om niet al te veel op thuis te rekenen.
Je ziet het maar weer, er zijn tal van redenen om toch naar het zh te moeten.
Maar, het komt vast goed joh!

Terug
Bovenaan