GBS/Stretokokken ervaring ?

Helaas zijn ze erachter gekomen dat ik de streptokokken bacterie bij me draag en dat hij op het moment actief is.
Dinsdag kan ik pas terecht bij de gyn. Heeft er iemand ervaring hiermee en hoeveel tevroeg zijn jullie hierdoor bevallen ?

Wat zijn de risico's en sluit je dmv bijvoorbeeld een keizersnede risico's uit ?

Mijn 2 dochtertjes zijn allebei te vroeg geboren dmv gebroken vliezen (34 weken en 36 weken).

Al vast bedankt voor de reacties !

Hoi,

Ik heb ook GBS en ik ben gewoon met 37,5 week bevallen ook begonnen met gebroken vliezen. Mijn zoontje is wel erg ziek geweest maar nu is er niks aan hem te merken. Ik moet nu bevallen met anti-biotica en het is zo als ze het van tevoren weten dat de kans nog maar heel klein is dat je kindje ziek is. De kans is zi ie zo maar 1 op 2000 baby's van een moeder die GBS heeft die ernstig ziek word maar als ze het van te voren weten is de kans nog veel kleiner. Ik dacht ook dat een keizersnede de kans op infectie niet verkleind, maar dat zou de vk wel weten. Wel moet je opletten met blaas ontsteking en die heb ik dus nu alweer en krijg er nu ook weer anti-biotica voor want door die blaasontsteking heb ik heel veel last van voorweeen.. Maar ik ben ook benieuwd hoe de bevalling precies verloopt want ik wist bij mijn zoontje niet van te voren dat ik GBS had en nu dus wel, dus ook voor mij is het een beetje nieuw.

Liefs Cares

ook ik ben draagster van de gbs bacterie ik ben ook begonnen met eerst gebroken vliezen bij mijn eerste dus het lijkt erop dat als je draagster bent eerst je vliezen breken hebben jullie daarom ook de weeen zo heftig gevoeld?ik in ieder geval wel ,een paar weken geleden ben ik getest bij de gyn maar de bacterie is nu niet actief en aangezien mijn zoontje de bacterie niet heeft opgelopen reageren ze alleen als ik voor de 37 weken beval dan krijg ik antibiotica met infuus beval ik na 37 weken dan doen ze helemaal niks, ik vind het ook wel een beetje eng omdat ik graag thuis wil bevallen en de verloskundige en gyn zeggen dat dat echt geen kwaad kan ik net zoveel kans loop als ieder ander zwangere die het bv niet heeft of niet weet maar goed ik kan altijd nog op het laatst beslissen oja van mijn eerste zoontje was ik met 36+4 dagen bevallen, in ieder geval wens ik jullie ook heel veel sterkte toe tijdens de bevalling en dat alles maar goed mag gaan heb er in ieder geval vertrouwen in.

Hoi hoi,

Ik hoor hier niet thuis, maar bij het zomerforum 2006. Ik ben vorig jaar bevallen van mijn jongste. Tijdens mijn zwangerschap was het vermoeden dat ik blaasontsteking had. De assistente deed de test en daaruit kwam dat er geen blaasontsteking was, maar wat het dan wel zou zijn konden ze alleen in het ziekenhuis onderzoeken. Diezelfde dag nog urine gebracht en daaruit bleek dat ik streptokokkendraagster ben.
Ben toen nog een aantal weken bij de VK op controle geweest maar heb wel antibioticum geslikt.
De bevalling begon rond 7 uur s'ochtends (En niet met gebroken vliezen) Ben om 8 uur opgenomen in het ziekenhuis en heb daar een antibioticum infuus gekregen, na 4 uur nog een antibioticum gehad en toen werd mijn zoontje geboren. Goede apgarscore, we moesten wel een nachtje blijven om hem goed in de gaten te houden. Vanuit bloed en huidonderzoek kwam dat hij geen gevaar liep en dus mochten we de volgende dag naar huis.

De beide gyneacologen die ik heb mogen zien tijdens de laatste weken van de zwangerschap zeiden beiden dat het beter is om het kindje zijn tijd te laten uitzitten in de buik. Dit omdat ze dan meer weerstand hebben op het moment dat ze langs de bacterie komen. Als je een keizersnede zou laten doen dan word de baarmoeder geopend en kan er vruchtwater besmet raken met de bacterie. Dit was dus voor ons geen optie.... Ik heb ook met 37 weken gezegd om mijn part halen ze hem  nu eruit. Maar telkens zeiden de VK en Gyn dat dit echt niet verstandig zou zijn...

Heb nadien nog wel een huid en urine test bij de oudste laten doen omdat ik wilde weten of ook hij besmet zou kunnen zijn geraakt. Hij was niet besmet, maar zijn   symptomen die hij na de bevalling had kwamen overeen met de symptomen die kindjes kunnen hebben na de bevalling met strepto...

Nu ik weet dat ik draagster ben en na veel gesprekken met de gyn en VK hebben we besloten dat het voor een eventuele zwangerschap te veel risico's zijn om alsnog een voor een derde te gaan.

Ik heb echt een topbevalling gehad. Maar was ook vrij angstig over het eind van de bevalling en om mijn kleine mannetje.

Heel veel succes !!

Groetjes Jolanda trotse moeder van Jorick en Milan

hoi yorick

ik vind het toch wel erg vreemd dat je geen eventuele volgende zwangerschap mag hebben terwijl ik ook draagster bent maar al zou ik er 6 willen geen probleem, ik vind ook wel dat ze allemaal anders reageren de gyn en verloskundige, de 1 ziet het als iets heel ergs en de ander reageerd veel milder ik vind dat persoonlijk ook wel erg verwarrend want tja wie heeft er nu gelijk?

Dat klopt, iedereen heeft weer een andere visie. Maar de kolonisatie was bij mij zo hoog dat ze het verstandiger vonden om er heel goed over na te denken. Tja en ik zou niet graag nog eens in zoveel spanning zitten. Bij mijn eerste was het allemaal al stress tot na de geboorte en nu bij de tweede was het ook niet echt leuk. Elke week urine laten testen bloedprikken (i.v.m. zwangerschapsvergiftiging bij 1e niet te zien in urine alleen in het bloed). Lichamelijk en geestelijk vonden wij het ook te zwaar.

Tuurlijk als ik een derde had gewild hadden ze me nog veel meer begeleid, maar mij en de gyn was het risico toch te groot. Wij zijn gelukkig gezegend met tweede flinke knullen, goed gezond en echt lekker ondeugend.

Jolanda

Bedankt voor de reacties !

Gisteren zijn we bij de gyn. geweest.
We moeten als de bevalling begint meteen naar het ziekenhuis, daar krijg ik een infuus.
Na de bevalling moeten we minimaal 24 uur blijven om het kindje in de gaten te houden.

Wat ik wel erg slordig vind is dat het ziekenhuis al op de hoogte was dat ik draagster ben, dit is nooit aan mij of aan de verloskundige door gegeven !

We zitten nu met het volgende probleem, het kindje ligt in een stuit. Op het moment ben ik 34 weken en 3 dagen zwanger. Over 2 weken hoef ik pas terug te komen en dan gaan ze pas kijken of het kindje gedraait is.

Maar aangezien mijn 2 meiden tevroeg waren vraag ik me af of ik dat ga redden.....

We wachten af,

Groetjes

he mam van 3

Ik ben benieuwd hoe je bevalling loopt, ben zelf ook benieuwd omdat ik dus ook direct naar het ziekenhuis moet en anti-biotica krijg. Ik heb bij de eerste 2 keer een valse start gehad dus ik zie het al voor me dat ik steeds voor niets naar het ziekenhuis rij. Nou ja voor niets we doen het voor de gezondheid van ons kindje natuurlijk.

Liefs Cares

Terug
Bovenaan