Hoi hoi,
Ik hoor hier niet thuis, maar bij het zomerforum 2006. Ik ben vorig jaar bevallen van mijn jongste. Tijdens mijn zwangerschap was het vermoeden dat ik blaasontsteking had. De assistente deed de test en daaruit kwam dat er geen blaasontsteking was, maar wat het dan wel zou zijn konden ze alleen in het ziekenhuis onderzoeken. Diezelfde dag nog urine gebracht en daaruit bleek dat ik streptokokkendraagster ben.
Ben toen nog een aantal weken bij de VK op controle geweest maar heb wel antibioticum geslikt.
De bevalling begon rond 7 uur s'ochtends (En niet met gebroken vliezen) Ben om 8 uur opgenomen in het ziekenhuis en heb daar een antibioticum infuus gekregen, na 4 uur nog een antibioticum gehad en toen werd mijn zoontje geboren. Goede apgarscore, we moesten wel een nachtje blijven om hem goed in de gaten te houden. Vanuit bloed en huidonderzoek kwam dat hij geen gevaar liep en dus mochten we de volgende dag naar huis.
De beide gyneacologen die ik heb mogen zien tijdens de laatste weken van de zwangerschap zeiden beiden dat het beter is om het kindje zijn tijd te laten uitzitten in de buik. Dit omdat ze dan meer weerstand hebben op het moment dat ze langs de bacterie komen. Als je een keizersnede zou laten doen dan word de baarmoeder geopend en kan er vruchtwater besmet raken met de bacterie. Dit was dus voor ons geen optie.... Ik heb ook met 37 weken gezegd om mijn part halen ze hem nu eruit. Maar telkens zeiden de VK en Gyn dat dit echt niet verstandig zou zijn...
Heb nadien nog wel een huid en urine test bij de oudste laten doen omdat ik wilde weten of ook hij besmet zou kunnen zijn geraakt. Hij was niet besmet, maar zijn symptomen die hij na de bevalling had kwamen overeen met de symptomen die kindjes kunnen hebben na de bevalling met strepto...
Nu ik weet dat ik draagster ben en na veel gesprekken met de gyn en VK hebben we besloten dat het voor een eventuele zwangerschap te veel risico's zijn om alsnog een voor een derde te gaan.
Ik heb echt een topbevalling gehad. Maar was ook vrij angstig over het eind van de bevalling en om mijn kleine mannetje.
Heel veel succes !!
Groetjes Jolanda trotse moeder van Jorick en Milan