GBS

Tijdens mijn bevalling had ik koorts waardoor er een kweekje is afgenomen. Nu 2 dagen na de bevalling de uitslag gekregen: GBS.
De baby doet het goed, maar vind het toch heel spannend of hij nog klachten gaat ontwikkelen. Mensen hier ervaring mee?

Ik wist het al voor de bevalling dus ik heb vier giften AB via het infuus gehad tijdens de bevalling. Een beetje anders dus maar ik kan alleen zeggen dat de gynaecoloog en kinderarts zeiden dat de kans heel klein is dat een kindje ziek wordt. Omdat ze er wel heel ziek van kúnnen worden grijpen ze in als ze het weten maar heel veel vrouwen zijn drager zonder dat ze het weten! Het gaat veeeel vaker goed dan fout. Geniet van je kindje!

Ook ik ben bevallen met GBS. Ik wist het ruim voor de bevalling dus ook antibiotica gehad tijdens de bevalling. Mijn dochter is er niet ziek van geworden. De kinderarts kwam na de bevalling en voor mijn ontslag nog 2 keer kijken. De apgarscore was ook goed. Mocht de kinderarts zich zorgen maken om eventuele GBS bij je kindje dan maken ze sws een vervolg afspraak met je.

Mocht je kindje ineens hoge koorts krijgen en raar gaan ademen bijv. trek dan aan de bel! Mama en baby kunnen de 1e drie maanden na de bevalling hier toch nog ziek van worden. Echter komt dat heeeel weinig voor. Zelf niet gehad trouwens

Bij de eerste kreeg ik koorts tijdens de bevalling. Wist niet dat ik de GBS bacterie had. Ze hebben onze dochter 24 uur geobserveerd en alles leek redelijk goed. Helaas was de bloedtest toch negatief en kreeg dochter 7 dagen antibiotica via infuus. Was achteraf toch erg rustig, wat bleek, moeite met drinken. Daarna hebben we niets meer gemerkt en is ze nu een gezonde peuter van ruim 2 jaar. Achteraf las ik pas hoe ernstig ziek kindjes kunnen worden. Dat was wel beangstigend. Op een verkoudheid na nog nooit ziek geweest. Bij de bevalling van onze zoon heb ik 1 gift antibiotica gekregen en moesten we hem daarna in de gaten houden. Zoonlief was een veel tevredenere, actieve en gezond groeiende/drinkende jongen. Dus echt een groot verschil.
Dus goed in de gaten houden de eerste dagen. Volgens mij kan het daarna geen kwaad meer.

Terug
Bovenaan