Geïrriteerd door gesnurk partner tijdens zwangerschap

<p>Even een klaagtopic excuses alvast hiervoor :) </p><p>Al ruim drie weken op het moment slaap ik zeer slecht tijdens de zwangerschap. Ik ben nu 18 weken zwanger en merk ook dat ik mijn nachtrust nodig heb en belangrijk vind. Ik gok ook dat dit in de komende tijd alleen maar belangrijker wordt. Nu het volgende probleem mijn partner snurkt dermate erg dat ik elke nacht maar rond drie uur naar de bank vertrek. Als ik hem hierop aanspreek dat hij wellicht ook eens langs de dokter moet voor apneu ( dit gaat bij mij dan vaak gepaard met irritatie vanuit mij omdat ik niet goed slaap ) dan wordt hij geïrriteerd en zegt dat ik me aanstel en dat hij vind dat elke man snurkt. Oordopjes heb ik al geprobeerd hoor ik het gewoon doorheen. Eigenlijk ben ik in de ochtend nog moeier door die halve nachten zelfs als ik op de bank slaap hoor ik het gesnurk nog erg hard. <br /><br /></p><p>Iemand enige tips of iets dergelijks? de bank is namelijk straks met m’n rug en buik ook geen uitkomst meer :) </p>

Oh ik herken het helemaal! Had al last vN mn snurkende man voor m’n zwanger schap. Maar nu is mn slaap erg belangrijk. Ik red het meestal wel met oordopjes. Maar anderzijds geef mn man ook vaak een zacht duwtje dat hij zich omdraait. Sinds ik zwanger ben staat de lieve schat dan op en gaat in de logeerkamer liggen. Is er bij jullie geen extra kamer?  
ik lees dat jij op de bank gaat liggen. Ik zou op een rustig moment, dus niet als je geïrriteerd bent, dit met je partner bespreken. Als hij niet naar de dokter wilt kun je misschien bespreken dat hij op de bank gaat liggen? Of ergens een extra bed maken maar hij naartoe kan verhuizen als hij snurkt? Prima als hij niet naar de dokter wilt maar dan moet hijbzuch s nachts maar verplaatsen.

succes!

"Elke man snurkt" ?  sorry maar ik moet een beetje gniffelen om je verhaal. Wat een eigenwijze flapdrol haha. 
Verder is het natuurlijk helemaal niet grappig, slaapgebrek is echt vreselijk. Dit is ook niet iets dat opgelost gaat worden, en straks met die kleine erbij kun je ook alle slaap gebruiken die je kunt pakken. Dus ik zou wel op zoek gaan naar een permanente oplossing.
Adviezen hierboven sluit ik me bij aan. Voornamelijk nog eens goed het gesprek aangaan met je man. Waarom wil hij niet naar de huisarts? Schaamt hij zich? 
Slaap je wel goed op de bank? Misschien kun je daar een paar nachten op slapen totdat je weer een beetje uitgerust bent en kun je het dan nog eens met hem proberen.
En nog een praktische tip: betere oordopjes proberen? Sommigen dempen echt veel beter dan andere, bij mij werken goede oordopjes wel. Online kun je pakketten van verschillende dopjes bestellen in uit te proberen.

Heel herkenbaar en vreselijk irritant! Je slaapt lichter en wordt daardoor sneller wakker. Mijn man heeft online een doe t zelf snurkbeugel gekocht. Die doet hij nu in als ik hem al te vaak heb aangestoten en dat werkt niet. Want tsja elke man snurkt.. Maar dat wil niet zeggen dat zijn vrouw wakker hoeft te liggen of op de bank moet slapen. Erg dat hij zijn zwangere vrouw dit aan doet!

Ik geloof dat ik een van de gelukkige ben die een vriend heeft die niet snurkt. Tijdens mijn zwangerschap snurkte uk zelf wel, vond het vredelijk. Snurkte mezelf zelfs wakker. Ideetje om het snurken eens op te nemen, zodat hoj het zelf kan horen? Wie weet heeft hij gewoon niet door hoe hard en vervelend zo’n geluid kan zijn. Een snurkbeugel werkt overigens goed, volgens mijn moeder. Mijn vader heeft er ook een.

Thanks voor de reacties! Opnemen van zijn gesnurk heb ik al gedaan maar volgens hem valt het wel mee. Misschien indd toch maar andere oordopjes testen en weer een gesprek aangaan als ik minder heftig reageer ( lees ook een gedeelte hormonen erbij haha ). Heel z'n familie heeft het ze zijn geloof ik niks anders gewend. Ik zal eens wat meer info over die snurk beugel opzoeken en dan maar hopen dat hij dat wel accepteert :)

Je zou ook een ananasplant op de kamer kunnen zetten. Het is bewezen dat deze snurken tegen gaat. Klinkt misschien gek maar je kan het altijd proberen.
Verder lastig! Ik zou ook zeggen, even goed bijslapen en dan proberen kalm het er over te hebben!

Succes

Terug
Bovenaan