Geïrriteerde huid rondom tepel

Hi dames!
Op 30-5 is onze dochter geboren. Ik geef borstvoeding en dat gaat heel goed! Ze groeit er lekker van!
Maar ik merk dat de huid rondom mijn tepel helemaal rood, pukkelig en geïrriteerd raakt.
Denk dat dit door de zoogcompressen komt want die vind ik vreselijk jeuken.

Hebben jullie eventueel nog goede tips en tricks?

Gefeliciteerd met jullie meisje! Wat fijn dat de borstvoeding goed loopt!
Wat bij mij hielp tegen geïrriteerde tepels is de tepel crème van lansinoh! Maar ook na de voeding nog een druppel borstvoeding op je tepel masseren werkte voor mij goed :)
Succes ermee!

Hey! Misschien helpt het om wasbare zoogcompressen te gebruiken? In die wegwerp zit veel chemische troep, misschien reageer je daar wel op?

Ik vond purelan van medela ook echt een aanrader. Er zijn ook zoogcompressen van bamboe, misschien is dat iets? En probeer het als het kan soms ook even te laten luchten. 

Hier werkte luchten, wasbare compressen en kokosolie erg goed. Van die laatste moet je dan de geurende versie hebben (ziet eruit als was in een potje, van de kookafdeling). Stinkt dus wel - vind ik haha - maar werkt perfect tegen irritaties, kleine kloofjes, pijnlijke plekken en ook als bescherming tegen spruw schijnt (niet gehad dus N=1 dat het waar is :D)

Terug
Bovenaan