Geavanceerd ultra geluidsonderzoek

<p>Hallo allen,</p><p>Ik kreeg net de bevestiging van de volgende afspraak. Ik sta onder controle van de gynaecoloog ivm overgewicht. Ander uitslagen als suiker en bloeddruk zijn goed.</p><p>Nu zie ik bij de soort afspraak staan dat ik in het onderwerp genoemde afspraak heb. Er komen geen afwijkingen voor in de familie.  Ik ben 18 weken zwanger en verder dus geen bijzonderheden. Wordt dit onderzoek standaard gedaan als je bij de gynaecoloog bent of overgewicht hebt?</p><p> </p><p>Wie weet hier meer over?</p>
 
Volgens mij is dat een GUO. Had ik ook. Was de 20-wekenecho, maar dan uitgebreider omdat er hartklachten in de familie voorkomen. Ze checken dan alles wat nauwkeuriger en je hebt dus ook een langere echo. Ik denk dat je dat dan inderdaad krijgt vanwege overgewicht. Zou me er verder niet druk over maken ?
 
Dat is inderdaad een GUO. Een soort 20 weken echo, maar dan bij de gynaecoloog. Deze krijg je omdat je waarschijnlijk een 'hoger risico' hebt tijdens je zwangerschap, maar is niks om je zorgen over te maken. Geniet ervan want je kunt je kindje echt fantastisch goed bekijken :) is heel bijzonder om allemaal te zien.
 
Dat is inderdaad een GUO. Waarschijnlijk vanwege het overgewicht. Lekker extra lang en heel duidelijk naar je kleintje kijken. Onze gyn probeerde zelfs een 3D echo te maken bij de GUO ;)
 
Terug
Bovenaan