Gebalde vuistjes

Hoi,

Onze zoon van 4.5 week oud heeft constant zijn vuistjes gebald. Zelfs als hij slaapt zijn ze dicht. Ik lees overal dat hij dan gespannen en onrustig is. Moet ik me hier zorgen om maken of zou het gewoon iets zijn dat hij fijn vind om zo te liggen. Heeft iemand anders dit ook met zijn baby?

Ik weet niet beter of die vuistjes zitten op slot tot ze leren hun vingers te gebruiken. Was ook best grappig dat als onze dochter eenmaal wat vast had, het gewoon voor eeuwig verloren was. Rond 5/6 maanden ofzo gingen ze een beetje beter open.

Inderdaad wat Lewis zegt,dat hebben alle baby's. Op den duur gaan ze de handjes meer gebruiken en grijpen en dan verandert dat. De eerste maanden zijn de handjes altijd dicht als vuistjes en zit er lekker veel stof en pluisjes tussen haha ;)

Mijn dochter had dit ook 24/7 en heb me er ook druk om gemaakt maar achteraf denk ik gewoon dat het erbij hoorde.. ze kneep ze ook echt super hard dicht, maar rond de 2 - 2.5 maand is ze daarmee gestopt

Als je je zorgen maakt zou je eens naar een osteopaat kunnen gaan, heeft hier goed geholpen bij de jongste. Hij balde ook veel z'n vuistjes maar in slaapstand gingen ze toch een beetje 'open'

Terug
Bovenaan