gebeten wat nu

hoi

ik heb een vraag en hoop dat iemand raad of een antwoord heeft

mijn zoon 8 bijna 9 was met de klas weggeweest nu is er op de terugweg wat onenigheid geweest met een klasgenoot kort samengevat mijn zoon keek in de bus door een gaatje degene naast hem wil ook kijken en duwt hierbij mijn zoon weg mijn zoon duwt terug en dat jongetje bijt hem vol in de hand tot open toe mijn zoon heeft gevraagd los te laten dat deed hij niet toen heeft hij in aan de achterkant van zijn nek vastgepakt dit deed hij maar beet gelijk weer in zijn arm gelukkig niet door door zijn jas. de leraar kwam erbij en gaf als antwoord blijf maar bij elkaar uit de buurt meer niet nu.  nu is het zo dat mijn zoon von willebrand heeft (bloedingsziekte) en de leraar mij gelijk had moeten bellen ivm bloedingsgevaar dit is niet gebeurt en mijn zoontje heeft het mij pas durven vertellen toen we de poort uitliepen bij school ik ben gelijk naar de huisarts gegaan en die zeiden dat ik het in de gaten moest houden en goed blijven koelen. ik ben de volgende dag terug gemoeten naar de huisarts omdat zijn duim en wijsvinger dik bleven nu heeft hij in twee spieren een scheur zitten  ik ben ook naar de directeur gegaan en van hem moet ik eerst een gesprek met zijn leraren aangaan die heb ik morgen om half 4. maar de leraar heeft mij al te kennen gegeven dat er geen straf komt voor het jongetje omdat hij niet gezien heeft wat er gebeurt is.

ik weet eigenlijk niet goed wat ik nog verder kan doen mijn zoontje durft niet meer naar school en buiten school word hij door de oudere broer van dat jongetje bedreigd
 
Ik zou ook zeker een gesprek met de ouders aangaan. ( wel op neutraal terrein met een 3e erbij) maar op deze leeftijd vind ik het niet normaal meer. Peuters kan ik nog enigzins volgen. Zeker als ze zich nog niet uit kunnen drukken ( niet dat ik het goed keur hoor) maar op deze leeftijd is dat toch echt not done. Ook vind ik dat je de school even flink mag aanspreken over dit voorval. Dat ze het niet gezien hebben kan, maar hij is duidelijk verwond en daarnaast hebben ze je gewoon te bellen.
 
bedankt voor je reactie

School had mij inderdaad moeten bellen heeft dit niet gedaan dit heb ik gisteren ook nog duidelijk op een normale manier gezegt de jongen krijgt een straf voor het bijten maar welke weet ik niet ze wilde mijn zoon ook straffen waarom weet ik nietmaar het gebeurt nu niet. In gesprek gaan met de ouders van die jongen werkt niet ook niet met een leraar erbij want volgens haar doet haar zoon zulke dingen niet en als je zegt van wel op een rustige manier begint ze te schelden en te tieren.

Iniedergeval bedankt voor u reactie

 
Altijd jammer de ouders het probleem niet willen erkennen. Duidelijk dat er iets misgaat in zijn opvoeding. Anders bijt een kind van deze leeftijd niet. Maar dan helemaal zeggen: mijn kind doet zoiets niet.

Mijn jongste (nu 3, 5 jaar) beet ook. En lelijk. Zijn oudere broertje was nogal eens het slachtoffer. Bij de peuterspeelzaal heb ik het bij de kennismaking duidelijk gezegd en gevraagd of ze er op wilde letten. Gelukkig heeft hij nooit een ander kindje gebeten en inmiddels verbaal sterk genoeg. Dus bijten ook over. Maar als ouder erkennen dat er een probleem is, leidt mijn inziens naar de oplossing.

Ik wens je zoon veel beterschap toe en jullie veel sterkte. Blijft moeilijk om op zulke momenten je rust te bewaren.
 
Terug
Bovenaan