Gebit

Hoi,

Diederik is sinds vrijdag ziek, koortsig, pijn in zijn mond, niet willen eten. Eerst dachten we dat hij weer een kies zou krijgen, maar gisteren toch maar naar de dokter geweest omdat de koorts aanhield. Nou blijkt hij een middenoorontsteking te hebben, wat vrij vaak voorkomt bij kleine kinderen. Hij hoeft geen kuur, het moet in principe vanzelf overgaan.

Hij eet alleen sinds vrijdag echt mondjesmaat, het kauwen lijkt hem zeer te doen. En ik vind zijn tandvlees rood en gezwollen. Vanmorgen ontdekten we ook een zwart plekje aan de binnenkant van zijn hoektand. Dus misschien toch meer aan de hand? Ik ben een beetje in dubio: kan het zijn dat zijn kaakje gewoon gevoelig is door de middenoorontsteking en dat hij daardoor eten niet prettig vind? Of zou hij zoveel last hebben van bijv. een gaatje dat dat het probleem is?

De koorts is sinds gistermiddag weg, dus hij is wel wat beter te pas. Hij laat zich niet makkelijk in zijn mond kijken, kan ook nog niet echt goed vertellen wat er aan de hand is en ik heb het idee dat hij het ook wel prima vindt dat hij een iets andere behandeling krijgt dan normaal. Ik weet het dus gewoon even niet... Ik wil niet keihard zijn en hem zijn toetje ontzeggen als hij niet 1 hap van zijn avondeten aanraakt, maar aan de andere kant is hij ook slim genoeg om te snappen dat dat best lekker is! Dit is dat vage punt dat je denkt: tsja, je bent niet lekker, maar je bent nou ook weer niet zo ziek dat er helemaal niets in gaat. En zolang hij niet beter gaat eten, zal hij zich ook niet beter gaan voelen.

Pfff... zucht... ik weet soms gewoon niet meer waar ik wijs aan doe, nog tips?

pff.. lastig hoor! Ela is toen ze 2 jaar was geworden voorover van haar loopfiets gevallen. Gevolg: van haar beide voortanden een hoekje af, en ze zaten heel iets los. Eten was dus toen ook een probleem, kan dan natuurlijk niet anders. Ervoor at ze met gemak een hele boterham en soms wel anderhalf, erna nog geen halve. Eerst vond ik het prima in verband met haar gebid, daarna werd het eten een strijd. Ik weet niet hoe vaak ik haar op de trap heb gezet, uiteindelijk dat dus maar niet meer gedaan. Als ze nog geen halve boterham eet met een volle beker melk, jammer dan. Ze krijgt er tussendoor niks extra's voor. Warm eten bleef ze gelukkig wel goed doen, dus ik heb 't maar gelaten voor wat het is.
Als t me nog een keer gebeurd zal ik er niet zo'n probleem van maken, daardoor word het alleen nog meer een probleem.
Veel sterkte, hopelijk gaat 't snel beter met hem!
Liefs

Lastig hoor.
Karlijn heeft ook al meerdere malen (midden)oorontsteking gehad. Ze eet dan ook wel slechter maar dat duurt vaak niet zo lang. Maar nou is zij ook een goede eter. Wij maken er nooit zo'n punt van als ze niet wil eten. Ze moet wel gewoon aan tafel blijven tot wij klaar zijn.

Hopelijk gaat het snel beter met hem!

Hier eet stan in fases supergoed, en soms speelt hij dagen alleen maar met zijn eten.

Hij heeft laatst een paar maanden me de oren van de kop gegeten zon beetje!

Maar hij heeft nu dan ook weer maat 92/98!

Dikke groeispurt dus!

Liefs

Terug
Bovenaan