geboorte baby

hallo
mijn zoontje 3 heeft een hele eigen fantasie over hoe de baby geboren gaat worden.
ben over 5 weken uitgerekend.
hij denkt dat de dokter met een boor komt.geboren boor begrijp je.
hij vroeg laatst met wat voor  een boor word de baby geboren met zn hele
groote harde?
hoe leg ik hem nou uit hoe het in zijn werk gaat?ik moet in het zieken huis bevallen ivm een vorige keizersnee.
met de ooievaar geloofde hij niet
groetjes alexandra
 
Als ik jou was zou ik eens in de bibliotheek gaan kijken en navragen, volgens mij hebben ze daar wel leuke boekjes voor peuters die met zwangerschap en seksualiteit te maken hebben.....

yvonne
 
grappig, mijn zoon van 3 is er ook van overtuigd dat de boormachine iets te maken heeft met de geboorte van een baby. Misschien omdat het woord boor in geboorte voorkomt?
 
Hallo,

Mijn zoontje is pas drie geworden en wij gaan beginnen voor een tweede. Mijn zoontje roept altijd heel vrolijk dat hij baby's óók zó leuk vind (waarschijnlijk hoort hij ons er dan over). Ik vertel hem gewoon dat de baby in mama's buik gaat groeien en dat ik dan een hele dikke buik krijgt en dan, als de baby groot genoeg is, komt de baby naar buiten door mama's plasser.

Uiteraard begrijpt hij het nog niet precies, maar mijn man en ik zijn er wel voorstanders van om gewoon te zeggen waar het op staat. Dan wel in woorden die hij begrijpt. Maar wij merken dat hij daardoor dingen beter oppikt dan dat je hem allerlei dingen voor wil schotelen. Bovendien slaat zijn fantasie minder op hol.
Hij mag er ook zoveel over vragen als hij zelf wil.

Ik zie niet in waarom hij de waarheid hierover niet zou mogen weten.
Misschien dat dit bij jou/jullie ook werkt?

Succes!
 
Hoi Hoi,

Ik heb een dochtertje van bijna 18 maanden dus wat betreft leeftijd hier niks te zoeken  haha
Maar ik ben ook zwanger van nummer 2, wij hebben hier een boek :

Titel: Beschuit met heel veel muisjes
schrijver Vivian den Hollander en Dagmar Stam
ISBN 90-269-1768-6

Misschien iets voor u!!
Ik heb meteen even gekeken waar je het kunt bestellen !

Via deze link kunt u dit boek of een ander boek met het thema gezinsuitbreiding bestellen!!
Staan er verschillende bij:

wilde de hele url plaatsten maar dat mag niet van deze site:S
Via Bol.com en dan zoeken onder nedelandse kinderboeken gezinsuitbreiding, of zoeken op woord beschuit.

Hoop u en evt. andere geholpen te hebben!!

Groetjes
Marieke
Moeder van Mara 17,5 maand en 30 weken zwanger!!



 
Hier dezelfde situatie.
mijn dochter is in november 3 geworden en ik ben over 4 weken uitgerekend.
Ze is er heilig van overtuigd dat de dokter mijn buik opensnijdt. Heel zachtjes, zo vertelt ze, want dan doet de baby zich geen pijn. En dan, hup, een pleister erop!
Makkelijk he?

Ik wil haar aan de ene kant niet te veel vertellen, ze is er namelijk zo verschrikkelijk intensief mee bezig, maar tegelijk wil ik haar ook niet voorliegen omdat ik het lastig vind om uit te leggen..

wat te doen?

Linda
 
Terug
Bovenaan