geboorte bedankjes???!

hoi meiden,

ik zat even op het januari forum te kijken en daar zag ik geboorte bedankjes staan?

Ik heb daar zelf nog nooit van gehoord..
Misschien wordt dat ook meer gebruikt voor als je meerder kinderen hebt, om op school uit te delen ofzo..
Beschuit met muisjes ken, verder houd het op

Kennen jullie dit en gaan jullie ook bedankjes weggeven?

Ik ken het wel maar heb het met mijn 1e twee kinderen nooit gedaan. Nu ga ik het ook niet doen. Wel mag mijn oudste dochter uitdelen op de peuterschool, waar ze inmiddels zit. Dat is wat anders dan een geboortebedankje overigens. Die laatste geef je aan iedereen mee die op kraamvisite is geweest. Net als je bij een huwelijk een kadootje kunt meegeven met je gasten. Persoonlijk vind ik het vaak van die kitcheriche dingen. Een beeldje van een baby of vreselijk zoete snoepjes. Als ik het zelf krijg gooi ik het ook weg....daarom in mijn ogen zonde van het geld.

Wij hebben het ook al een aantal keer gekregen en ik vindt het een beetje raar. Ze komen naar je baby kijken en dan geef je ze nog iets mee als dank...het is toch juist leuk om naar een kleintje te komen, dan hoef je toch niets leuks/lekkers/...mee te geven. Maar er zijn natuurlijk mensen die rond de kerst bevallen en die geven dan zoiets ipv kerstkaartjes. Dat kan ik dan nog wel een beetje begrijpen.
En ze hebben wel hele leuke dingen (als je er eenmaal naar gaat kijken...)

Wij houden het ook gewoon op beschuit met muisjes  en voor de kinderen op school zien we nog wel. We hebben nog zeker 5 maanden te gaan om tegen leuke dingen aan te lopen!

Succes!

PS; wel leuk dat je al je vragen neerzet!!

hoi ja je ziet ze ook wel te koop op marktplaats is meer iets voor mensen met veel geld die veel bezoek ontvangen of daar juist van houden. je kan ook wel een partytje goedkoop op de kop tikken op mp dus. ik begin dr idd geval niet aan.

Ik had er ook nooit van gehoord. Geloof dat ze dit vooral in belgie doen.
PErsoonlijk vind ik het ook vreemd om iets mee te geven als dank (waarvoor??) bij de geboorte van je kleine.

Groetjes

Ik heb er wel van gehoord, maar doe het niet. Heb wel met mijn bruiloft zelfgemaakte bedankjes meegegeven. Ik had van gekleurde vouwblaadjes bootjes gevouwen ( we gingen met onze boot op huwelijksreis ) daar onze namen netjes op geschreven en de datum er op en dan een paar snoephartjes in een doorzichtige folie, dichtgebonden met lint en daar het bootje aan.

Ik vind het bij een geboorte niet nodig om de visite wat te geven, ja beschuit met muisjes (denk dat ik dat deze keer ook anders doe, soesjes dopen in chocola en daar muisjes op of zo)

groetjes Maris

Hi ladies,

Tis volgens mij echt iets Belgisch en ook best Amerikaans.

Wij willen 2 maanden na de uitgerekende datum een babyborrel geven en misschien dat we dan wel een chocolaatje met de naam erop meegeven (hebben we met de bruiloft ook gedaan) maar met kraambezoek wordt het gewoon beschuit met muisjes! Lekker Hollands!

Groetjes Janneke

Hallo Meiden,

Ik ben dus zwanger van de 2e en sinds ruim een jaar wonen we in België. Goed om te weten dat die bedankjes hier normaal zijn! Ik heb het trouwens ook wel bij Nederlanders gezien en ook bijv.  bij communiefeesten ed.  Ik zit ook te denken aan een kraamfeest omdat k geen zin meer heb in bijna elke dag kraamvisite dus...ik ga denk ik (blijf Nederlands!) toch geen flut-kadootjes meegeven aan de gasten van het feest. Misschien een leuke foto;s van ons allemaal of de kids? Dat gooien mensen ook misschien minder snel weg en die dan op mooi papier plakken met een kleine tekst. Dat lijkt me meer wat en niet zo kostbaar of veel werk om te maken...

Groetjes

Sasiroen

Terug
Bovenaan